Unitas - Nuenen 1-0
Unitas - Nuenen 1-0 Foto: Theo Bos

Unitas boekt late overwinning op Nuenen

GORINCHEM • Koploper Unitas heeft afgelopen zaterdag met 1-0 gewonnen van Nuenen. De thuisploeg wist de wedstrijd, die uit leek te draaien op een gelijkspel, alsnog met een late goal naar zich toe te trekken.

De "bovenste" tegen de "onderste". Dat is geen appeltje-eitje in deze competitie.

Unitas begon furieus.

In de 2e minuut stevende Ansu Camara alleen op de keeper af en schoot keihard tegen de sluitpost aan. In de 3e minuut kopte Joey Lokasi in kansrijke positie over en in de 10e minuut was er een wervelende een-twee tussen Dani Alexander en Ansu Camara maar meer dan een corner kwam er niet uit. In de 29e minuut was er het eerste kleine kansje voor de bezoekers, maar dat werd een gemakkelijke prooi voor keeper Ruud Verberk. In dezelfde minuut kreeg Dani Alexander weer een dotje op aangeven van Jay-Jay Meierdres, maar de kopkans werd niet verzilverd. In de 34e minuut was Ansu Camara weer dichtbij, maar het (korte) hoekje was te klein om te scoren.

Rust derhalve 0-0.
In de 2e helft bleef het spelbeeld nagenoeg hetzelfde: Nuenen kon alleen tegenhouden en Unitas bleef aanvallen, al werd het steeds moeilijker om een gaatje te vinden omdat in de eerste helft de mooiste kansen om zeep werden geholpen. In de 48e minuut zag Dani Alexander zijn poging naast gaan. In de 50e minuut had het zomaar 0-1 kunnen staan na wat gekluns in de verdediging van Unitas. Gelukkig voor de roodbroeken kopte Nuenen naast.

De trainers wisselde allebei de gehele bank en het spelbeeld werd er niet beter op.

Het leek op een gelijkspel uit te draaien, maar daar was toch weer die éne individuele actie van Jay-Jay Meierdres die uit een assist van Kevin Cornet en een fraaie passeerbeweging de bevrijdende 1-0 binnen poeierde en de overwinning was een feit, want in de resterende 10 minuten gebeurde er niets spectaculairs meer.

De volgende klus voor Unitas is a.s. donderdag als er thuis tegen Bavel voor de beker moet worden gestreden.

Eigen verslag Unitas