Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

Herovina verliest derby tegen Vuren en incasseert ook nog twee rode kaarten

VUREN – Vuren bereikte in de bekerderby met Herovina de volgende bekerronde. De 5-0 zege was ruimschoots voldoende om de ploeg uit Herwijnen af te schudden en omdat ASH niet verder kwam dan een 2-2 gelijkspel bij Haaften was de poulewinst voor de ploeg van Rick Kolff.

Zoals te verwachten was het duel tussen Vuren en Herovina niet altijd even vriendelijk. De kaarten vielen vooral aan de kant van de ploeg uit Herwijnen. De belangrijkste daarvan was voor doelman Rik Verploegh die al vroeg in de wedstrijd aan de noodrem trok en voor het neerhalen van Fabian van Horssen een rode kaart kreeg.

Uit de daaropvolgende vrije trap maakte Bas van der Vliet in de rebound de 2-0. Daarvoor had de gretige Fabian van Horssen al voor de openingstreffer gezorgd.

Nog meer schade
De wedstrijd was dus al vroegtijdig gespeeld, maar Herovina liep na rust nog meer schade op. Mark Muller werd na rust ook nog weg gestuurd, voor een actie die door een medespeler werd uitgevoerd. De charge op Luuk van der Vliet was weliswaar goed voor rood, maar werd waarschijnlijk niet door Muller maar door Wouter Schram uitgevoerd.

Daarna had Vuren tegen negen man weinig moeite meer om de score uit te bouwen. Uit een strafschop maakte Van Horssen met zijn tweede de 3-0. Invaller Björn Paul, de man die bij Vuren in de voorbereiding een ijzersterke indruk maakt, prikte er nog twee bij en tilde de score naar 5-0 .