Alblasserdam - Schoonhoven
Alblasserdam - Schoonhoven Foto: Alexander de Jong

Opmerkelijke slotfase bij Alblasserdam - Schoonhoven: wedstrijd enkele minuten voor tijd gestaakt

ALBLASSERDAM • Alblasserdam beleefde een pittige pot tegen Schoonhoven, met na afloop een hoop verwarring rondom het einde van de wedstrijd.

In de eerste helft speelde het team sterk en kwam het door Glenn de Jong op 1-0. Een defensieve misser zorgde nog voor rust voor de 1-1, waarna De Jong opnieuw toesloeg en Umut Takac een strafschop benutte: 3-1.

Vervolgens kreeg Alblasserdam-keeper Pieter Leerentveld rood wegens hands buiten het strafschopgebied, en werd het nog even billen knijpen voor de thuisclub. Verder dan 3-2 wist Schoonhoven niet te komen.

Verzorger
In de slotfase deed zich een opmerkelijk incident voor waarbij de verzorger van Schoonhoven protesteerde tegen een scheidsrechterlijke beslissing en daarbij de arbiter (licht) raakte. “Ik heb er weinig van meegekregen omdat er geen Alblasserdam-speler bij de situatie betrokken was, maar ik begreep wel dat de scheidsrechter wat ontdaan was. Hij riep ‘ik stop ermee. Het is afgelopen’. Wij interpreteerden dat met z’n allen als het einde van de wedstrijd en niet als staking. Een kwartier na de wedstrijd liet de scheidsrechter alsnog weten dat ie het duel ‘alsnog’ gestaakt had. Echt apart. Mijn team stond al onder de douche, blij met de overwinning. Nu staan er nog drie minuten op de teller.”

Alblasserdam - Schoonhoven