• Alblasserdam - Ameide (1-1).
• Alblasserdam - Ameide (1-1). Foto: Alexander de Jong

Alblasserdam kan ook tegen Ameide niet overtuigen

ALBLASSERDAM • Meest in het oog springende moment tijdens het duel Alblasserdam – Ameide (1-1) was de ‘rentree’ van Danny Buijs in het eerste elftal van de Damdorpers. De trainer van FC Groningen, uiteraard nog altijd lid van zijn grote voetballiefde Alblasserdam, kwam een kwartier na rust in het veld voor Frank Hendriks.

“Mooi om te zien was dat de spelvreugde er van afspatte bij Danny”, glimlachte diens goede vriend én Alblasserdam-trainer Dennis Schoonewil. “Helaas bleef Danny’s terugkeer tot een kwartiertje beperkt. Nadat hij tot twee keer toe een tegenstander had uitgekapt raakte hij geblesseerd. Een soort ‘Arjan Robben-effect’ zullen we maar zeggen, ha ha! Hoe dan ook: de jongens en ik vonden het geweldig dat hij bij ons was vandaag!”

Teleurstellend
De wedstrijd tegen Ameide was in zijn totaliteit niet al te best. Nadat Alblasserdam met een mooie goal van Frank Hendriks op 1-0 was gekomen (de knappe assist was van Glenn de Jong) konden de gasten uit Ameide vanuit een counter op 1-1 komen.

“Best teleurstellend, dit gelijkspel”, vond Schoonewil. “Eerlijk gezegd was het, met uitzondering van Danny’s aanwezigheid, een middag om niet vrolijk van te worden. Herfstweer, geen toeschouwers langs de lijn, een dichte kantine, snel omkleden en na afloop snel weer weg; het zijn allemaal zaken die zo haaks staan op hoe wij als amateurs onze sport en het verenigingsleven willen beleven. Je ziet het ook ín de wedstrijd. Er zit nauwelijks spanning op, de lol en de echte scherpte ontbreken. Jongens van Ameide die ik sprak voelden hetzelfde. Soms vraag je je af: waarom voetbal je nog in corona-tijd?”

• Alblasserdam - Ameide (1-1).