Gouderak laat GSV ontsnappen

GOUDERAK • Gouderak-trainer Wynoud Slegtenhorst hjad een heel bijzonder strijdplan verzonnen voor de thuiswedstrijd tegen GSV. Vóór rust zou Gouderak proberen de schade te beperken tegen de sterk geachte Gouwenaren, om zich na rust flink op te pompen en er vol energie in te knallen tegen de titelkandidaat. “Mijn gedachte er achter: ik weet dat GSV nogal wat oudere spelers heeft die in de tweede helft conditioneel in de problemen kunnen komen wanneer een tegenstander er flink in knalt.”

Helaas voor Gouderak slaagden de gasten er al in de eerste helft in op 0-3 te komen. Na rust kwam Slegtenghorst’s theorie aardig uit. Dankzij twee goals van Nicky Bentzon kwamen de roodwitten terug tot 2-3 en lonkte zelfs de gelijkmaker.

“We hadden volledig recht op een strafschop, maar de scheidsrechter wilde er niets van weten”, aldus de coach. “Dat was balen. We hadden meer verdiend dan een nederlaag.” Het werd uiteindelijk nog 2-4 en daarmee was het Gouderakse sprookje voor deze week uit. “Jammer”, vond Slegtenhorst. “Volgende week gaan we opnieuw proberen te winnen.”