Sliedrecht morst talrijke kansen en krijgt deksel keihard op de neus

SLIEDRECHT • De handenvol kansen die Sliedrecht zaterdag in de thuiswedstrijd tegen FC Breukelen kreeg, waren niet besteed aan de ploeg die vorige week nog de volle winst binnenhaalde. In een slechte  wedstrijd, waarin zeker tien tot vijftien opgelegde kansen onbenut bleven, trokken de bezoekers met 0-2 aan het langste eind, terwijl zij zelf hooguit enkele mogelijkheden tot scoren kregen.

Al na acht minuten bracht een prima aanval tussen Justin Beemsterboer en Chris Boom laatstgenoemde alleen voor de keeper, die ternauwernood op de doellijn redding kon brengen. Wanneer zo’n kans benut wordt, is het ijs gebroken, want dan moet FC Breukelen uit de verdedigende stelling komen, maar dat bleef nu uit. In plaats daarvan hielden de gasten veel mensen achter de bal en probeerden via de ervaren spits Mike Versloot voorin verwarring te stichten.

Ongehinderd binnenkoppen
Vele kansen volgenden daarna, maar telkens waren de doelpogingen niet scherp genoeg om de goed spelende doelman Sem van Steenis te verschalken. Daarbij komt dat het tempo van Sliedrecht vaak te laag was en er te onzuiver en gehaast werd ingespeeld.

Op slag van rust kwam dan wat velen al vreesden. Uit een corner die scherp voor het doel van Donatz werd geplaatst werd niet ingegrepen en kon Nick van Nieuwkerk ongehinderd 0-1 binnenkoppen.

Te weinig lef
Het verwachte tegenoffensief in de tweede helft bleef uit, want Sliedrecht kreeg geen echte controle over de wedstrijd, terwijl de kansen bleven komen, maar zowel de zuiverheid van het afronden als het kleine beetje geluk ontbraken deze middag.

Trainer/coach Dennis van der Steen: “Ik vond ook dat mijn ploeg te weinig lef heeft getoond en te veel achteruit is gaan lopen, zodat er geen druk naar voren komt”.

Binnen een kwartier in de tweede helft kon Donatz in zijn eigen doelgebied opnieuw niet voor opluchting zorgen en kwam Breukelen zelfs op 0-2, toen op identieke manier uit een corner van dichtbij de bal door Tony Lammerts werd binnengekopt.

Niet vorm van de dag
Sliedrecht wisselde enkele spelers, maar het spelbeeld bleef gelijk. Een strijdend Sliedrecht dat niet te vorm van de dag had en Breukelen, dat mede dank zij goed keeperswerk van Sem van Steenis, de wellicht onverwachte voorsprong met hand en tand verdedigde.

Zaterdag 9 oktober speelt Sliedrecht een uitwedstrijd in Waardenburg tegen WN., een tegenstander waartegen Sliedrecht altijd pittige strijd moet leveren. Aanvang van de wedstrijd 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)