Jeugdig SC Everstein verslaat Hercules

EVERDINGEN • SC Everstein blijft bovenin (derde) meedraaien in de Derde Klasse D. In de inhaalwedstrijd tegen Hercules ging het dinsdagavond allesbehalve makkelijk, maar wist men toch de punten binnen te slepen: 2-1.

Na een rommelig begin van beide kanten trokken de bezoekers uit Utrecht de wedstrijd steeds meer naar zich toe. Toen na een kwartier de 0-1 viel, werd het overwicht alleen maar groter en had Everstein het aan keeper Ricardo de Keijzer te danken dat het niet tegen een grotere achterstaand aankeek.

Toch zou de thuisploeg de wedstrijd voor rust nog volledig op zijn kop zetten. Vijf minuten voor de pauze bracht Robbie de Roos uit het niets ploeggenoot Joran het Lam in stelling met een uitstekende actie. Het Lam faalde niet.

De gelijkmaker was al tegen de verhouding in, maar drie minuten later werd het ook nog 2-1. Een corner van Simon van Zante viel pardoes binnen bij de tweede paal en zorgde ervoor dat de Everdingers met een voorsprong aan de thee konden.

Debutanten
In de tweede helft had Hercules vooral de bal, maar wist het nauwelijks kansen meer te creëren. Everstein hoefde niet meer, maar kon ook niet meer gaf trainer Remko Versteeg na afloop toe. Zijn ploeg eindige de wedstrijd met vier jeugdspelers, waaronder twee 16-jarige debutanten: Jesper van Alphen en Rick van Genderen.

De coach was vanzelfsprekend trots op zijn ploeg: “Het is natuurlijk heel goed voor de club dat eigen jongens een kans krijgen. Deze jongens zijn niet de eerste voorbeelden van het gegeven dat we het in de jeugd goed voor elkaar hebben.”