met videosamenvatting

GJS wint niet van SVW: Wieldrecht zonder te spelen periodekampioen

DALEM • Voor beide ploegen stond er veel op het spel in deze stadsderby. GJS kon periodekampioen worden (afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd De Zwerver – Wieldrecht) en SVW wilde aansluiting bij de kopgroep houden. Uiteindelijk eindigde deze niet al te beste wedstrijd in een 1-1 gelijkspel en werd Wieldrecht de eerste periodekampioen zonder zelf in actie te komen, want de wedstrijd De Zwerver – Wieldrecht ging niet door vanwege corona.

GJS begon goed aan de wedstrijd en de eerste mogelijkheid na een kwartier was voor de thuisclub. Een afgeslagen corner van Jan Paul Nieuwersteeg kwam voor de voeten van Quincy Bartens, maar zijn schot werd goed gered door Angelo Perini. Vijf minuten ging een schot van Quincy Bartens van ongeveer 20 meter net naast.

Ook SVW kreeg een paar mogelijkheden. Na bijna 35 minuten schoot Hicham Farnou de bal over de uitgelopen Raymon de Haan, maar ook over de lat. Even later een scrimmage voor het del van GJS, maar de bal werd van de lijn gehaald. Rust dus 0-0.

Strafschop
Na de rust werd het spel er niet veel beter op. Het duel stond zoals vaak in een derby vol van spanning. Beide partijen wilden niet verliezen. Na ruim een uur kwam SVW op een 0-1 voorsprong door een schitterend schot van Hicham Farhou. Tien minuten later leek GJS uit een corner via Björn Barten op 1-1 te komen, maar scheidsrechter Paul van der Wiel had al gefloten voor een strafschop, handsbal en overtreding van Yosief Ghide Habtetsion. De door Quincy Bartens genomen strafschop werd gestopt door Angelo Perini, maar in de rebound wist Niels Hofman alsnog de 1-1 binnen te schieten.

Nog geen minuut later ging een kopbal van Sjors Hendriks via de lat over het doel. In de slotfase kregen beide ploegen nog een mogelijkheid op de winnende treffer. Bij SVW werd een doelpoging van GJS verijdeld op de doellijn door een verdediger en aan de andere kant schoot Musab Abdirahman in kansrijke positie naast. Zo eindigde de wedstrijd.na bijna zeven minuten extra tijd in een terechte 1-1.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen koploper Wieldrecht op het programma. Als GJS aansluiting wil blijven houden met de koploper dan is een overwinning noodzakelijk.

(verslag: GJS)