Schaakspel in Den Bosch levert Haaften een gelijkspel op

De wedstrijd tussen BLC en Haaften leek lang op een 0-0 gelijkspel te eindigen. Maar Nadat Thijmen Gerringa namens Haaften in de 70e minuut de 0-1 scoorde, maakte BLC vijf minuten later de gelijkmaker uit een strafschop.

Haaftens trainer Bart Fransen was uiteindelijk tevreden met het resultaat. “BLC voetbalde wat beter, maar wij stonden goed. Een terechte uitslag, maar volgens ons was de aan BLC gegeven strafschop onterecht.”

Door deze uitslag is GVV’63 de eerste periodekampioen geworden in de 3e Klasse D. Haaften staat knap derde in de ranglijst en moet volgende week tegen rodelantaarndrager NOAD’32.

Toch hoopt Fransen dat Haaften scherp zal aantreden tegen NOAD’32. “Vorige keer ging het tegen het toen onderstaande ONI mis.”