• Haaften - Sparta'30 (2-1).
• Haaften - Sparta'30 (2-1). Foto: Wim de Bruijne

Haaften klopt Sparta’30: zege van het collectief

HAAFTEN • Met een gehavend elftal heeft Haaften met 2-1 gewonnen van Sparta’30. Ondanks het gemis van een aantal sterkhouders trok Haaften de overwinning over de streep.

Het was een wedstrijd met twee gezichten. Voor rust was Haaften de bovenliggende partij en in de tweede helft had Sparta’30 het beste van het spel.

In de 11e minuut kwam Haaften op voorsprong toen Mats van Velzen een assist van Johnnie Noorthoek mooi afrondde. Nadat Mark Timmer een vrije trap op de lat had geschoten, scoorde Jeffrey Wolf 2-0 door een corner van Sam Onink in te koppen.

Volgens assistent-trainer Eelke Oomkens, die de afwezige trainer Bart Fransen verving, donderde het in rust in de kleedkamer bij Sparta’30. Dat resulteerde na vijf minuten in een grote kans die door keeper Lars Tertoolen knap werd gepareerd. De gasten uit Andel beukten op de Haaftense verdediging, maar grote kansen leverde dat niet op. De enige grote kans was een penalty in de 57e minuut die door Sparta’30 werd benut.

Oomkens, die volgens seizoen hoofdtrainer van Haaften wordt, vond het een overwinning van het collectief. Een aantal spelers van O23 en het tweede elftal ving het gemis van een aantal vaste waarden goed op. Met name linksback Menno Groen speelde zich in de kijker.

• Haaften - Sparta'30 (2-1).