Mentaal broos BZC’14 knakt na gelijkmaker van concurrent ONI

‘s-GRAVENMOER – BZC’14 verloor ook van ONI. Het werd in ’s-Gravenmoer 3-1 voor de Brabanders. Bij de fusieclub heeft men nu de hoop op rechtstreekse handhaving in de derde klasse wel zo’n beetje opgegeven.

“Het gat met de veilige elfde plaats is gegroeid tot acht punten. Het wordt nu een heel lastig verhaal, maar natuurlijk blijven wij wel proberen dichterbij te komen”, vertelt trainer Lenard Weber, die weet dat dinsdag al de belangrijke thuiswedstrijd tegen SV Capelle op het programma staat.

Weber werkt nog altijd aan een beter voetballend BZC’14. Dat leek zaterdag een uur lang tot een goed resultaat te leiden. De Brakel Zuilichem Combinatie kwam na 35 minuten voetbal op voorsprong. Jasper Gouda Quint stak Finn Meijdam weg, die de ONI-doelman passeerde, 0-1.

In de rust moest Weber het zojuist genoemde tweetal wisselen. Invaller Erik van Dalen had de kans om de voorsprong uit te vergroten. Toen Jorg Blom na een uur spelen de 1-1 liet aantekenen, was het verzet van het mentaal broze BZC’14 gebroken. Door Rick Fioole en Tom Kolkert liep de ploeg van de volgend seizoen bij GRC 14 werkende trainer Tom Kroese door naar de 3-1 winst.