Asperen en Lekvogels komen niet verder dan gelijkspel

ASPEREN • Asperen en Lekvogels hebben aan een vermakelijk duel een punt overgehouden. In Asperen werd er door beide ploegen tweemaal gescoord: 2-2.

Lekvogels was de eerste helft heer en meester. Het was dan ook een wonder dat het bij rust slechts 0-1 stond. Justin van de Brom was de doelpuntenmaker. De grootste kans op de 0-2 was voor Jesse Kersbergen, maar die had zijn vizier niet op scherp staan.

Na rust hoopte Lekvogels het spel van de eerste helft vol te houden, maar dat lukte niet. Asperen ging opportunistische spelen en een kwartier voor tijd werd het 1-1 door Michiel den Hartog. Maikel Groenenberg leek Asperen twee minuten ook de overwinning te bezorgen, maar Tieme Kersbergen zorgde met een lob toch nog voor de 2-2.

Lekvogels-trainer Martijn Verkerk: “Als we bij rust met 0-3 voor staan, had niemand er wat van kunnen zeggen, maar we misten te veel kansen. We beginnen op deze manier een beetje de ploeg van de gelijke spelen te worden.”

Ricardo Versteeg, die de zieke hoofdtrainer Jeffrey Kleijn deze zaterdag verving, had inderdaad gezien dat zijn ploeg de eerste helft goed weg kwam. “Zij begonnen zoals wij hadden willen beginnen. Als je alleen zo kort voor tijd voor staat, hoop je het potje uit te halen. Jammer dat het niet gelukt is.”