met samenvatting

Unitas is het even kwijt

GORINCHEM • Unitas heeft het even niet... De thuiswedstrijd tegen UNA ging zondag met 1-4 verloren. Unitas is hierdoor afgezakt naar de negende plaats in de derde divisie.

Het werd niet de dag van de revanche, na de nederlaag van vorige week voor de roodbroeken. UNA heeft een frisse ploeg met veel beweging. In elke linie waren ze de betere zondag.

Het begon nog niet eens zo slecht voor Unitas. Het eerste kwartier werd er van beide kanten in een hoog tempo gespeeld. Op dat moment was het gelijkwaardig.

Vrije trap
Tot de 15e minuut: Een directe vrije trap werd van circa 25 meter de kruising in gejaagd door Sten Senders en dat betekende de 0-1, die op dat moment uit de lucht kwam vallen.

Over de linkerkant van UNA was er steeds gevaar voor Unitas en dat resulteerde in de 0-2 die uit een voorzet werd binnengetikt bij de tweede paal door Brian Boogers.

Uit de altijd gevaarlijke corners was Unitas één keer succesvol. Esey Kiflom kon de 1-2 binnen koppen.

Rode kaart
Echter nog geen drie minuten later werd het 1-3 door wederom een gevaarlijke voorzet van de UNA-linkervleugel. Deze keer benut door Serhat Koc, die voor zijn tegenstander kroop en makkelijk in kon tikken.

De 1-4 kwam voort uit een ongelukkig moment voor Yoni Tilahun die een doorgebroken speler op een onjuiste manier tackelde, wat hem rood opleverde. De vrije bal van 16 meter werd door Serhat Koc in de hoek geschoten. Dit was de ruststand.

In de tweede helft moest Unitas met 10 man verder. Gelukkig voor de Gorkumers stond de organisatie nu goed en kon UNA niet meer scoren.

Unitas was nog éénmaal dichtbij met een mogelijkheid voor Daan Goes, maar de keeper redde. De ruststand werd zodoende ook de eindstand.

Woensdag wordt er ingehaald tegen Blauw-Geel om half 8 op Molenvliet.

(verslag: GVV Unitas)