Sliedrecht verliest topper tegen De Zuidvogels met kleinst mogelijke verschil

SLIEDRECHT •  Zaterdag 26 maart werd onder prima weersomstandigheden de topper tussen Sliedrecht en HSV De Zuidvogels gespeeld op De Lockhorst. Een wedstrijd waar al enige tijd reikhalzend naar werd uitgezien. Op het spel stond de tweede (of misschien zelfs de eerste) plaats op de ranglijst, want Sliedrecht had slechts twee verliespunten minder dan de koplopers. Tot op het laatst heeft de ploeg gestreden, maar moest genoegen nemen met een 0-1 verlies.

Het eerste half uur had Sliedrecht weinig in de melk te brokkelen. Het technisch sterke De Zuidvogels, met veel spelers die op hoger niveau hebben gespeeld, bepaalde het spel, zonder zelf uitgespeelde kansen te krijgen. Toch werd een misrekening na ruim 20 minuten afgestraft toen Sliedrecht, ver opgeschoven naar de middenlijn, werd verrast door de snelle Martin Campbell die Donazt kon omspelen en 0-1 scoorde.

Van doellijn
Sliedrecht werd wat sterker in de duels en liet zich het laatste kwartier van de eerste helft duidelijk van een andere kant zien. De gelijkmaker zat er in die fase aan te komen. Eerst verdween een hard schot van Akram Chentouf rakelings voorlangs en een corner vanaf links, werd uit een wirwar van spelers ternauwernood van de doellijn gewerkt, maar daar bleef het ook bij. De rust werd met een 0-1 stand bereikt.

Frustratie geprikkeld
Met de gebruikelijke wissels startte de tweede helft hoopvol. Sliedrecht nam wat meer risico en ging vol voor de aanval. Echte kansen leverde dit echter niet op. De gasten uit Huizen waren niet alleen voetballend beter, maar ook vaak slimmer. Daardoor werd de frustratie bij veel spelers wat geprikkeld doordat de spelers van De Zuidvogels regelmatig verzorging opeisten vanwege kramp of andere verzinsels.

Er kwamen in de blessuretijd nog twee redelijke kansen voor Sliedrecht om te egaliseren en had scheidsrechter Kuipers zo maar een strafschop wegens hands kunnen (of moeten) geven.

Dinsdagavond
Het mocht niet baten, zo constateerde ook trainer Dennis van der Steen: “Zonde dat we verloren hebben, maar we hebben met onze ploeg vandaag alles gedaan wat in ons vermogen lag en dat blijkt achteraf niet goed genoeg te zijn. Dinsdag 29 maart 2022 moeten we gewoon weer proberen de volle winst te pakken”.

Dan speelt Sliedrecht om 20.00 uur op de Lockhorst een inhaalwedstrijd tegen rode lantaarndrager Almkerk.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)