Schoonhoven in mineur

HARDINXVELD-GIESSENDAM • Na de kansloze midweekse 3-1 nederlaag in en tegen Alblasserdam verloor Schoonhoven opnieuw. Dit keer trok Hardinxveld met 2-1 aan het langste eind.

De Schoonhovenaren trachtten de thuisclub in de val te lokken door bepaalde spelers onder druk te zetten. En zo’n balverovering leidde een tegenaanval in, waaruit de bal na een scherpe voorzet in eigen doel gelopen werd (0-1).

Vlak voor rust liet Schoonhoven-doelman Robin Schiedom zich verrassen door een polletje, dat de bal een onverwachte stuit gaf (1-1).

In de tweede helft kwam Hardinxveld op voorsprong. ,,Schiedon blokte een kopbal, maar de weggestompte bal viel voor de voeten van een aanvaller van de thuisclub, die raak schoot,” vertelde Schoonhoven-trainer Raymond van der Kort na afloop. ,,We kregen nog genoeg kansen op de gelijkmaker. De lat stond de verdiende 2-2 in de weg.”