Vuren-Schelluinen
Vuren-Schelluinen Foto: Jeroen de Bruin/DBRN Fotografie

Fortuinlijke zege op Vuren brengt Schelluinen helemaal terug in titelrace

Wedstrijdverslagen Fotoseries 1.438 keer gelezen

VUREN • In een matige wedstrijd was Schelluinen het gelukkigst in en tegen Vuren. Damiën de Jong was de matchwinner en schoot een kwartier voor tijd de 0-1 in het doel.

De Jong was heel bij met de overwinning “Onze trainer zei in de rust dat wie het eerste scoort de wedstrijd zou winnen. Na mijn doelpunt kregen we nog een aantal grote kansen. Dat we hem niet maakten was bijzonder. Wij hadden in de eerste helft moeite hoe Vuren speelde met hoge backs. Ze zetten ons goed vast. We proberen altijd alles voetballend op te lossen. Maar ook door het hobbelige veld moesten we de lange bal hanteren.”

Vuren begon sterk aan de wedstrijd. Na vijf minuten had Bas van der Vliet een mooie actie op links. Zijn voorzet werd door Tygo van Markus tegen de keeper aangeschoten. Hierna was Vuren de bovenliggende partij, maar het fysieke sterkere Schelluinen kreeg een aantal kansen. De Vurense keeper Tim Ritmeester redde goed op schoten van Yannick de Bondt en Damiën de Jong.

Aan de andere kant vergat Tom van den Berghe na een mooie combinatie 1-0 te scoren. Michael Tahamata was twee keer dicht bij een doelpunt, maar zijn schoten gingen langs en over het doel.

Fel
Schelluinen kwam goed uit de kleedkamer en begon fel aan de tweede helft. Dat resulteerde in een kans voor De Bondt, maar hij schoot tegen de keeper. En na een goede actie van de goed spelende Diego Kemp schoot Bram Pos naast.

Maar na een kwartier werden de rollen weer omgedraaid en waren er kansen voor de thuisclub. Een lepe vrije trap van Bas van der Vliet in de linkerhoek werd goed gepakt door de keeper van Schelluinen. Ook een schot van Tahamata belandde in de handen van de keeper en spits Bjorn Paul schoot net naast.

Zondagsschot
Een tikkeltje onverdiend kwam Schelluinen op voorsprong. Een zondagsschot van Damiën de Jong belandde via de handen van keeper Ritmeester in het Vurense doel. Omdat Vuren hierna vol in de aanval ging kreeg Schelluinen legio kansen. Toch wisten de gasten niet te profiteren van de ruimte die ze kregen. Met name invaller Megin Shala had een aantal keren de 0-2 op de schoen. Zo werd in de laatste minuut zijn inzet van de lijn gehaald door Tahamata en bleef het nog tot het eind spannend.

De trainer van Vuren, Rick Kolff, vond dit verlies erg wrang: “Wij waren de bovenliggende partij. We zetten druk vooruit en zij speelden alleen maar de lange bal. Erg frustrerend. We hadden wel een puntje verdiend.”

Bij Schelluinen was het feest. Omdat koploper GVV’63 in Meteren heeft verloren, is de strijd in de derde klasse D helemaal open. Schelluinen staan nu tweede met één punt achterstand. Bovendien staat Schelluinen aan kop in de tweede periode. Volgende week kunnen ze de tweede periode binnenhalen. Dan spelen ze thuis tegen MVV’58.

Pieter-Jan van Oort

Freelance-voetbalverslaggever regio West Betuwe