Unitas en JOS Watergraafsmeer komen niet tot scoren

GORINCHEM • Unitas heeft een punt overgehouden aan het duel met JOS Watergraafsmeer. Het was en bleef zondag 0-0 op sportpark Molenvliet.

Unitas had de heenwedstrijd verloren en moest dus op de hoede zijn voor deze opponent, die heel goed kan wachten op het foutje van de tegenstander en dan toeslaan. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld, waar de teams elkaar zo kort mogelijk dekten.

De eerste mogelijkheid was in de 18e minuut via een lob van Everon Pisas, maar de keeper had er goed het oog in en kon redden. Een minuut later maakte Unitas-doelman Ronald Vlot een schot onschadelijk.

Afgekeurde goals
In de 21e en 31e minuut scoorde Unitas twee keer, maar de goals werden vanwege buitenspel afgekeurd.

In de 32e minuut schoot de rechterverdediger van JOS een zwabberende bal richting doel en raakte de paal.

In de 43e minuut kwam de befaamde Everon-krul, maar helaas voor Unitas vloog de bal net over/naast de kruising. Rust 0-0.

Paal
In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Voor de goal gebeurde te weinig, zodat scoren en/of winnen een lastige zaak werd. Medhanie Habtemariam raakte de paal nog en schoot een keertje huizenhoog over .
Robert Mutzers kopte een voorzet van Daan Ruwaard in de handen van de keeper en in de 90e minuut ging een JOS-aanvaller alleen op Ronald Vlot af, maar die redde en zo was en bleef het 0-0.

Zaterdag uit naar Groen-Wit en maandag komt Hercules naar Gorinchem.

(verslag: GVV Unitas)