Vroege goal helpt Sliedrecht in het zadel

SLIEDRECHT • Een heel snelle goal van Sliedrecht was zaterdag de opmaat voor een verdiende thuisoverwinning, nadat de afgelopen weken verschillende winstpunten waren gemorst. Zonder al te veel problemen wisten de blauw-witten een 4-1 zege te behalen op het kwakkelende FC De Bilt.

Krap één minuut na de aftrap kopte spits Niels Nieuwesteeg een knappe voorzet van Rodney Huijgen klem in de  kruising (1-0). Een onverwachte opsteker voor het door blessures geplaagde Sliedrecht. Want vandaag kon trainer  Van der Steen naast de lang geblesseerden ook niet beschikken over de zieke Beemsterboer en v.d. Wetering. Deze opsteker was dus een boost voor Sliedrecht dat fel op jacht ging naar meer doelpunten.

Nadat Marciano Simonis schuin voor het doel op de paal had geschoten, was het eveneens Simonis die een snelle en goed uitgevoerde aanval na 25 minuten keurig afrondde (2-0).

Beheerst
Het gejuich was nog niet verstomd of aan de andere kant tastte doelman Donatz half mis op een hoge bal en kon Jonas Delen eenvoudig 2-1 binnenkoppen. Toch liep Sliedrecht voor rust nog verder uit, toen Dennis Verhoef op een diepe bal keurig de controle hield, de keeper omspeelde en beheerst 3-1 scoorde.

Vlak voor rust maakte Donatz zijn slippertje goed door een schot van de doorgebroken Jesse Hennie Oliekan prima te stoppen.

Zweefduik
Na de pauze, toen De Bilt drie verse wissels had ingebracht, kreeg Sliedrecht een korte periode sterke druk van de gasten te verwerken, maar echt gevaarlijk werd het niet. Tien minuten voor rust viel het doek definitief voor FC De Bilt, toen Dennis Verhoef zijn tweede en Sliedrechts vierde goal met een zweefduik binnenkopte (3-1).

Sliedrecht speelde de wedstrijd gecontroleerd uit en kreeg kort voor tijd via Danny van Laarhoven nog een uitgelezen kans om de score op te voeren, maar zijn inzet ging naast.

Vele wijzigingen
Een redelijk goed gespeelde wedstrijd, ondanks de vele wijzigingen in het team, maar zeker ook de spelers die de opengevallen plaatsen hebben ingenomen, kunnen terugkijken op een goede wedstrijd.

Zaterdag 23 april 2022 speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen Montfoort SV’19, aanvang 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)