Spannende wedstrijd pakt gunstig uit voor GJS

GORINCHEM • In een meer spannende dan goede wedstrijd behaalde GJS tegen het sterk teruggevallen Wieldrecht een 3-1 overwinning. Op het harde hoofdveld van GJS was goed voetbal ook erg moeilijk.

GJS begon goed en na acht minuten kopte Rob van den Boom uit een door Jonas van Bakel goed genomen corner de 1-0 binnen. In de 14e minuut wurmde Mark van Agteren zich langs een paar verdedigers van GJS en schoot vervolgens in het zijnet. Een minuut later kreeg een verdediger van Wieldrecht de bal niet goed onder controle waarvan Quincy Bartens profiteerde. Hij ging alleen op keeper Aschwin Bakema af en schoof beheerst de 2-0 binnen. Wieldrecht was hierna wat meer aan de bal, maar GJS bleef gevaarlijk met uitvallen. Bij de gasten schoten Aron de Keyzer en Mark van Agteren hard voorlangs en moest Sjors Hendriks van GJS een bal van de doellijn koppen. Tussendoor schoot Jan Paul Nieuwersteeg uit de draai net langs de kruising.

In de extra tijd nog een gevaarlijke vrije trap van Wieldrecht waarbij de bal voor het doel een aantal keren heen en weer ging en Mark van Ageteren uiteindelijk via een voet van een verdediger over het doel schoot. De corner was opnieuw gevaarlijk, maar de bal kon net voor de lijn worden weggewerkt. Rust dus 2-0 voor GJS.

Het eerste deel na de rust was voor Wieldrecht. Zo tikte Raymon de Haan een van richting veranderd schot keurig uit de hoek en kreeg Tonnie Stok een enorme kans, nadat een bal van de lijn was gekopt, maar zijn schot mislukte helemaal. Na ruim een kwartier ging GJS weer wat meer in de aanval. Dit resulteerde onder andere in schoten van Quincy Bartens en Youri Bos over het doel. Een minuut na het schot van Youri Bos liep Ard Nagtegaal in een onoverzichtelijke situatie voor het doel van GJS tegen de bal aan, die vervolgens in het doel hobbelde, 2-1 dus. Het werd spannend. Wieldrecht rook de gelijkmaker en GJS wilde de strijd definitief beslissen. Een goede aanval van GJS kwam bij Jan Paul Nieuwersteeg, die via de buitenkant van de paal naast schoot. Youri Bos schoot nog een keer in handen van de keeper en Ben Vissers net naast.

Vlak voor tijd schoot de gevaarlijke Mark van Agteren nog een keer hard voorlangs. Verder voorkwam keeper Raymon de Haan diverse keren door goed uitlopen dat Wieldrecht echt gevaarlijk werd. Kort voor het einde nog een goede aanval van GJS waarbij de bal uiteindelijk bij Jan Paul Nieuwersteeg kwam die via de vingers van keeper Yoeri van der Velden over het doel schoot. Hierna kwam Ruud Bos nog in het veld voor zijn neef Youri Bos. Hij was nog maar net in het veld en stond aan het eind van een goede aanval en schoot de bevrijdende 3-1 in het net. Scheidsrechter Jerry Molenaar uit Ophemert had het niet moeilijk in deze uitermate sportieve wedstrijd. Door deze overwinning en de resultaten van de overige wedstrijden klom GJS weer naar de derde plaats.

Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Drechtstreek in Papendrecht op het programma. Deze ploeg is na een uitermate slechte start langzaam maar zeker naar boven geklommen met een mooie reeks overwinningen. Deze serie begon op 19 februari op het veld bij GJS toen Drechtreek met 0-1 won. Tijd voor revanche dus.

(Verslag: GJS)