Unitas kansloos in Heemstede

HEEMSKERK • Unitas had zondag weinig in de melk te brokkelen tegen ADO’20. In Heemskerk werd kansloos met 4-1 verloren.

Het niveau van de twee laatste, gewonnen, wedstrijden kon Unitas bij lange na niet halen. Weer twee basisspelers moesten verstek laten gaan en de roodbroeken waren niet in staat om dat te op te vangen.

De tegenstander was ook niet van plan om ze daarvoor de tijd te gunnen en ging voortvarend van start. In de eerste twee minuten redde doelman Ronald Vlot bij twee levensgrote kansen voor de gastheren, anders had het zomaar 2-0 kunnen staan.

In de 10e minuut had het overigens ook 0-1 kunnen zijn toen Robert Mutzers er op uit trok, de keeper passeerde en zijn inzet van de doellijn gehaald zag worden gehaald.

Vlijmscherpe counter
In de 26e minuut was het weer Ronald Vlot die corrigerend op moest treden na knullig balverlies op het middenveld. Uiteindelijk was het een onderschepte aanval van Unitas die leidde tot een counter en de de 1-0. In de 38e minuut scoorde ADO via een vlijmscherpe counter die werd afgerond door Danny Lute.

ADO kreeg steeds meer de overhand en Unitas kon het nauwelijks bijhouden. Dat de 2-0 viel was een logisch gevolg hiervan. In de 45e minuut schoot Marvin Boom een voorzet van de flank tegen de touwen.

Van Uunen redt de eer
Het spelbeeld wijzigde niet in de tweede helft en de 3-0 werd in de 58e minuut binnen gekopt door Luc van Schuffelen. De 4-0 was een persoonlijke fout van een Unitas-verdediger en Ruben Doesburg verzorgde deze treffer.

Jeremy van Uunen redde nog de spreekwoordelijke eer in de 76e minuut en zo liep Unitas tegen een duidelijke 4-1 nederlaag aan.

Komende zondag komt Westlandia naar Gorinchem. Aanvang wedstrijd: 14.00 uur.

(verslag: GVV Unitas)