Uitglijder Unitas tegen hekkensluiter

GORINCHEM • Derdedivisionist Unitas beging zondag een lelijke uitglijder. Op eigen veld werd met 1-3 verloren van hekkensluiter Westlandia.

Het zag er in het begin best goed uit voor Unitas, want na de nederlaag van vorige week kon er wel weer eens een succesje bij. Na 4 minuten was het al 1-0 na een actie van Everon Pisas: van buiten naar binnen komend, randje 16 meter, een krul richting verre hoek en het was raak.

Echter 2 minuten later gebeurde aan de andere kant eigenlijk hetzelfde en krulde Ouanis Kellouh de 1-1 binnen.

Unitas speelde, net als Westlandia, niet geweldig, maar creëerde toch in de 29e minuut een droomkans voor Medhanie Habtemariam, maar alléén voor de keeper faalde hij en schoot naast.
De rust ging in met 1-1.

Stroef
Westlandia kwam na de thee wat energieker uit de kleedkamer dan Unitas. De roodbroeken speelden heel stroef en leden veelvuldig balverlies, mede doordat op het middenveld heel traag werd geacteerd. Unitas kreeg na een voorzet via Robert Mutzers een kopkans, maar die ging naast.

Westlandia begon steeds meer geloof in een goede afloop te krijgen en bij Unitas ging het juist steeds stroever lopen. Ronald Vlot moest een paar keer redding brengen. Tot in de 64e minuut het penaltygebied werd gepenetreerd door Westlandia en de aanvaller onregelementair werd getackeld wat een strafschop opleverde en die werd onberispelijk benut door Jedsel Markes: 1-2 dus.

Een verkeerde terugspeelbal van Westlandia betekende bijna de gelijkmaker, maar de bal werd van de lijn gehaald. In de 92e minuut werd Unitas nog een keer uitgecounterd en scoorde Kihami da Costa zelfs de 1-3. Op basis van de tweede helft ging Westlandia verdiend met de punten naar huis.

Volgende week komt EVV op bezoek . Aanvang wedstrijd 14.00 uur.

(verslag: GVV Unitas)