• Hardinxveld - Ameide (1-2).
• Hardinxveld - Ameide (1-2). Foto: Gerco van Oort

Titelkansen Hardinxveld krijgen lelijke knauw door nederlaag tegen tiental Ameide

Wedstrijdverslagen Fotoseries 891 keer gelezen

HARDINXVELD-GIESSENDAM • Hardinxveld is als titelkandidaat ondanks een man meer in de tweede helft lelijk ten onder gegaan in de thuiswedstrijd tegen het lager geklasseerde Ameide. Met twee punten uit de laatste drie wedstrijden tegen teams uit de onderste helft van de ranglijst heeft de ploeg van trainer Richard den Ouden de ambities verre van waar kunnen maken.

Hardinxveld leek zich zaterdag in de opening van de thuiswedstrijd tegen Ameide te revancheren voor het teleurstellende resultaat van dinsdagavond tegen Lekkerkerk (3-3). Binnen enkele minuten trok Johan Woltman de bal gevaarlijk voor het doel van Ameide en liet Hardinxveldspits Robin Peursem de open kans liggen. Even later opende Hardinxveld wel de score. Op aangeven van Robin de Kok kapte broer Collin de Kok zich vrij en schoot diagonaal de 1-0 binnen.

Een tegenvaller was daarna het al vroeg geblesseerd uitvallen van verdediger Christian Verschoor. Halverwege de eerste helft wisten de bezoekers terug te komen in de wedstrijd, toen uit een voorzet Stef van Dieren de 1-1 binnen kopte. Op slag van rust kwamen de bezoekers met tien man te staan nadat Ameidenaar Rene van Middelkoop zwaar gestraft werd voor zijn duw- en trekwerk in een duel met Lex de Gier.

Handbalverdediging
Ook bij deze gelegenheid hielp het overtal Hardinxveld niet om beter in de wedstrijd te komen. Ameidedoelman Ruud de Groot hield zijn ploeg in de wedstrijd met reddingen op schoten van Robin Peursem en Robin de Kok.

En het werd nog erger voor Hardinxveld: een vrije bal van Roel de Kruijk werd door Robin de Jong doorgekopt en door Roy de Blank afgerond (1-2).

Met een spitsenwissel waarbij Aldo Tagliasacchi niet naast maar in plaats van Robin Peursem werd gebracht, kreeg Hardinxveld de fysiek sterke verdediging van Ameide niet echt aan het wankelen. Met veel combinatiespel tegen een soort handbalverdediging die Ameide optrok, wist Hardinxveld ook geen opening meer te vinden. Daarmee eindigde het duel in een voor Hardinxveld uitermate teleurstellende 1-2 nederlaag en kon Ameide in de strijd om handhaving hele kostbare punten bijschrijven.

(verslag: vv Hardinxveld)

• Hardinxveld - Ameide (1-2).