Ruime nederlaag voor GJS tegen Woudrichem

In één van de mindere wedstrijden van dit seizoen leed GJS een ruime nederlaag tegen het nog niet veilige Woudrichem. Misschien zijn de cijfers wat aan de hoge kant, maar op zich was de overwinning van Woudrichem verdiend.

GJS begon goed en de eerste mogelijkheid was voor Quincy Bartens, maar hij raakte de bal volkomen verkeerd en deze ging ver naast. Even later schoot Yoeri Duyzer aan de andere kant schuin voor het doel net over de lat. GJS bleef de meest aanvallende ploeg en in de 17e minuut leek de thuisclub op voorsprong te komen. Na een mooie actie vanaf links ging Quincy Bartens op doel af en hij schoot in de verre hoek, maar via de binnenkant van de paal kwam de bal weer terug in het veld. Even later schoot Rob van den Boom na een mooie aanval net naast. In de 28e minuut kwamen de gasten vanuit het niets op voorsprong. GJS wilde een aanval opbouwen en was daarbij onzorgvuldig.

Woudrichem zat er steeds tussen en uiteindelijk kwam de bal voor de voeten van Rick Naaijen die van een meter of 20 hard en laag op doel schoot en onder het lichaam van Raymon de Haan verdween de bal in de het doel (0-1), In de 34e minuut leek de bal na een corner via een kopbal in het doel van Woudrichem te verdwijnen, maar de bal werd al dan niet met de hand van de lijn gehaald. Scheidsrechter Mike Klaare stond er bovenop en liet doorspelen. In plaats van de gelijkmaker viel drie minuten later aan de andere kant de 0-2, toen Raymon de Haan en Joost Haggenburg elkaar aankeken wie de bal zou pakken en Rick Naaijen van dit misverstand gebruik maakte en de 0-2 binnen schoot. Met deze stand brak ook de rust aan.

Na de rust ging GJS op zoek naar de aansluitingstreffer. Uit een corner van Joost Haggenburg kopte Sjors Hendriks de bal in de hoek, naar deze werd van de lijn gehaald. Toch werd het twee minuten later 1-2 toen Jonas van Bakel er op links vandoor ging en enkele spelers passeerde. Vervolgens trok hij de bal vanaf de achterlijn prachtig voor het doel waar Ruud Bos met een kopbal voor de 1-2 zorgde. Het leek weer spannend te worden en iedereen verwachtte dat GJS nu door zou pakken. Dat gebeurde echter niet, want een paar minuten later zorgde Rick Naaijen met zijn derde treffer voor de 1-3. Het spel golfde nu op en neer en een vrije trap van Joost Haggenburg werd door keeper Aljan Dekker tot corner getikt. Even later gooide Woudrichem via een doelpunt van Bori Secreve de wedstrijd definitief in het slot, 1-4. Kort hierna werd invaller Taoufik Benyahia omver geduwd in het strafschopgebied. De toegekende penalty werd door Quincy Bartens feilloos benut (2-4). Mocht GJS hierdoor nog hoop krijgen op een beter resultaat, dat werd direct de kop ingedrukt door Tim Saaman die volkomen vrijstaand voor 2-5 zorgde.

Komende zaterdag gaat GJS op bezoek bij De Zwerver in Kinderdijk, de concurrent voor de derde plaats in de tweede klasse F.

(Verslag: GJS)