Unitas houdt prima stand bij titelkandidaat OFC

OOSTZAAN • Unitas hield zich zondag prima staande bij titelkandidaat OFC: 0-0.

Unitas zit in een goede periode wat de vorm betreft en deed niet onder voor de nummer 2. Beide teams hadden het verdedigend goed op de rit  en dat betekende meteen dat de aanvallers het heel moeilijk hadden. Het spel golfde de hele wedstrijd op en neer met de ene keer een goede periode voor OFC en dan weer een goede periode voor Unitas.

Het meeste gevaar zat in de corners aan beide kanten, die wat hachelijke situaties opleverden, maar geen succes. De rust werd bereikt met een 0-0 stand.

Blessure Ronald Vlot
Na de thee moest de oudgediende en tegenwoordig wisselkeeper Ruud Verberk na lange tijd zijn plaats onder de lat weer eens innemen omdat Ronald Vlot geblesseerd af moest haken. De ervaren keeper stond als vanouds zijn mannetje en toonde zich de betrouwbare sluitpost die wij kennen.

De tweede helft was een kopie van de eerste met hier en daar wat afstandsschoten erbij, maar al met al was en bleef het een typische 0-0 wedstrijd. Er werd nog wel gewisseld, maar er veranderde niets meer. Unitas speelde een zeer solide wedstrijd en begint steeds beter te acteren op dit podium en dat geeft vertrouwen voor de toekomst.

Volgende zondag komt Dongen naar Molenvliet. Er wordt om 14.00 uur afgetrapt.

(verslag: GVV Unitas)