Foto: Richard van Hoek

Onverdiende nederlaag in spektakel kost Hardinxveld derde plek op de ranglijst

ALBLASSERDAM • De inhaalwedstrijd op dinsdagavond van Hardinxveld bij Alblasserdam leverde een waar voetbalspektakel op. Maar het leverde Hardinxveld ook een onverdiende 4-3 nederlaag op, waardoor het zakt naar een gedeelde vierde plaats, terwijl Alblasserdam nu met een punt minder aanhaakt bij koploper De Alblas.

De opening van de wedstrijd verliep dramatisch voor Hardinxveld, met twee corners binnen tien minuten waaruit Alblasserdam scoorde en het zo al vroeg 2-0 werd voor de thuisclub.

Hardinxveld herstelde zich daarna knap, bouwde een veldoverwicht op en creëerde maar liefst zeven fraaie kansen waarbij het doel net werd gemist of de Alblasserdamgoalie redding bracht. Uiteindelijk was het in minuut 43 en 45 dan wel raak. Uit een moeilijke hoek bediende Collin de Kok kort voor het doel Robin Peursem, die het beslissende tikje gaf voor de 2-1. Na een rush van Danny van den Bout toucheerde Robin Peursem diens voorzet subtiel om er op slag van rust 2-2 van te maken.

Volgende tik
Al vroeg in de tweede helft deelde Hardinxveld de volgende tik uit. Ondanks een zware overtreding op Collin de Kok was zijn diepepass op maat voor Robin Peursem, die met de 2-3 zijn derde treffer aantekende.

Hardinxveld leek met goed combinatiespel de wedstrijd onder controle te hebben, maar kreeg toch de gelijkmaker om de oren. Doelman Sidney Batenburg verkeek zich op een hoge bal en die viel wel goed voor Alblasserdam om er 3-3 van te maken.

Ontzetting
Daarmee lag een enerverende slotfase in het verschiet en die kwam er ook. Een kwartiertje voor tijd nam Alblasserdam de leiding na balverlies en een steekbal achter de verdediging van Hardinxveld. Met de 4-3 voor de thuisclub stond de wedstrijd op zijn kop. Toch leek Hardinxveld de schade nog te beperken toen Aron Eijkelboom kort voor tijd uit een aanval binnen schoot en de bal uit het doel werd gewerkt. Tot ontzetting van alles wat Hardinxveld was en vreugde van Alblasserdam had scheidsrechter Laros de bal niet over de doellijn zien gaan.

Ook dat paste allemaal in het wedstrijdbeeld, waarmee de 4-3 winst voor de fysiek op het randje spelende thuisclub overeind bleef. Alblasserdam blijft door dit resultaat tweede op de ranglijst met een punt minder dan koploper De Alblas. En Hardinxveld zakt hierdoor en door de winst van Meerkerk naar een gedeelde vierde plaats.

Komende zaterdag 21 mei staat voor Hardinxveld de thuiswedstrijd tegen FC Perkouw op het programma. De spanning bovenin de ranglijst duurt voort, met als afsluiting van de competitie in de laatste twee wedstrijden voor Hardinxveld, De Alblas uit en Meerkerk thuis.

(verslag: vv Hardinxveld)