Slecht begin tegen FC Breukelen nekt WNC

BREUKELEN • WNC begon de wedstrijd in Breukelen dramatisch. De Waardenburgers kwamen op een 4-0 achterstand. In de tweede helft kwam WNC goed terug, maar kwam niet verder dan 4-3.

Na 7 minuten kwam FC Breukelen al op 1-0 voorsprong. Tien minuten later was het al 2-0 uit een strafschop na een domme overtreding. De wedstrijd was eigenlijk al voor rust beslist, want in de 32e minuut maakte de thuisclub 3-0.

In de rust had trainer Cor Prein heel de verdediging gewisseld en vanaf minuut 46 ging WNC vol in de aanval. Al snel in de tweede helft kwam FC Breukelen op 4-0. WNC kwam nog wel goed terug door twee doelpunten van Luuk Uitman en één van Joel Sanaky. Maar de gelijkmaker wilde niet vallen.

Omdat concurrent Sliedrecht ook verloor heeft deze nederlaag geen grote consequenties voor de strijd om de nacompetitieplaats. Zaterdag ontvangt WNC Montfoort op Sportpark De Korte Woerden.