Afgetekende nederlaag zonder directe gevolgen voor Sliedrecht

HUIZEN • Als er nog enige twijfel bestaat of SV Huizen de nieuwe kampioen van 1C wordt, dan werd dat zaterdag in Huizen wel duidelijk. Met een afgetekende 5-0 nederlaag werd Sliedrecht vanuit het Gooi huiswaarts gestuurd.

Met een enigszins versterkt middenveld startte Sliedrecht deze belangrijke wedstrijd tegen de schijnbaar ongenaakbare koploper. Om absoluut zeker te zijn van deelname aan de nacompetitie voor promotie zou minimaal een gelijkspel al een goed resultaat zijn. Maar de start van de wedstrijd gaf al gauw te zien dat SV Huizen andere  plannen had. Met snel en goed combinatiespel werd de Sliedrechtse defensie regelmatig ontrafeld en na tien minuten benutte Anouar Aktaou een vrije trap keurig af (1-0). Toen direct daarna centrale verdediger Bas van Stokkom geblesseerd moest uitvallen moest er weer een verandering in de defensie worden toegepast.

Prima reddingen
De snelle 2-0 van Hidde v.d. Veldt na een misser in de defensie maakte het alleen maar erger. Een schot op de lat en een handvol prima reddingen van doelman Donatz voorkwamen dat Sliedrecht met een nog grotere achterstand de rust in zou gaan.

Slechts één doelkans was er die eerste helft voor Sliedrecht, toen Niels Nieuwesteeg plotseling de bal voor zijn voeten kreeg, maar zijn inzet was te zwak. Er zou in de rust heel wat gerepareerd moeten worden wilde Sliedrecht het tij keren.

De baas
Met drie verse wissels moest het dan na rust gebeuren, maar in plaats van de aansluitingstreffer was het binnen twee minuten al weer raak, toen een snel en goed uitgespeelde aanval de geheel vrijstaande Joshua Lo-Asioe bereikte die vrij kon intikken (3-0). SV Huizen was Sliedrecht op alle fronten de baas. Bijna elke diepe bal leverde een kans op en toen twintig minuten voor tijd een snelle tegenstoot vanaf randje buitenspel door Timo Vos succesvol werd afgerond (4-0) dreigde een debacle voor Sliedrecht.

Pak slaag
In de slotfase werd een hoge bal niet goed onder controle gebracht door Donatz, zodat Joshus Lo-Asioe opnieuw kon scoren (5-0).

Een duidelijk pak slaag, waar trainer Dennis v.d. Steen ook niet gelukkig mee was: “We hadden zeker onze dag niet en kwamen op alle fronten tekort en moeten onze meerdere erkennen in SV Huizen. Op naar volgende week”, aldus Van der Steen. Voor de nacompetitiesaspiraties van Sliedrecht had de nederlaag weinig gevolgen, omdat concurrent WNC ook verloor.

Zaterdag 28 mei 2022 speelt Sliedrecht thuis tegen Woudenberg, aanvang 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)