Unitas doet zichzelf tekort met 1-2 tegen Dongen

GORINCHEM • Unitas verloor zondag op Molenvliet met 1-2 van Dongen.

Voor beide teams stond er niet veel meer dan de ‘eer’ op het spel en dat zorgde ervoor dat er vrijuit gevoetbald kon worden. In het begin van de wedstrijd deed Dongen dat het beste en al in de derde minuut schoot Dongen net over het doel van Ruud Verberk.

In de 21e minuut begon Everon Pisas aan een actie waarbij hij een aantal tegenstanders zijn hielen liet zien. Uiteindelijk deed hij waar hij goed in is: hij kwam van buiten naar binnen, schoot op doel, daarbij de verre hoek zoekend en de bal sloeg als een projectiel de bovenhoek in en bezorgde Unitas de 1-0 voorsprong, die als het ware uit de lucht kwam vallen.

Unitas werd ook meteen de betere en had de boel onder controle, althans zo leek het. Echter een onoplettendheidje in de defensie van de roodbroeken stelde Mart van Bree in staat om de 1-1 binnen te tikken. In de 35e minuut was het Jari Koenraat die een afvallende bal net buiten de 16 vol op de slof nam en de 1-2 binnen knalde, wat ook als een zondagsschot beschouwd mag worden. Hoe dan ook: hij zat erin.

In de 42e minuut zag Davey Overes zijn ziedende schot net naast gaan, zodat we gingen rusten met een 1-2 stand.

Gelijkmaker wil niet vallen
In de tweede helft lag het initiatief geheel bij Unitas. Dongen hield het veld klein en kwam niet aan counters toe. Het middenveld van Unitas met de twee Daantjes (Goes en Ruwaard) gesteund door aanvoerder Joey Lokasi ging (en gaat) steeds beter draaien en er waren diverse kansen voor Unitas om de stand gelijk te trekken, maar de factor geluk werkte niet echt mee, al moet gezegd worden dat er toch wel een paar kansen waren die eigenlijk doelpunten hadden moeten zijn.

Everon Pisas in de 5e en 88e minuut, Lokasi met een schot wat meer op een terugspeelbal leek in de 81e minuut en in de 86e minuut kreeg Robert Mutsers een grote kans die naast ging.
Dan hebben we nog de bal op de paal van Daan Goes in de 64e minuut en zo was Unitas meerdere keren in de buurt van de gelijkmaker, maar die viel uiteindelijk niet.

Rest nog om te vertellen dat na een lange blessuretijd Mekonen Kibrom weer eens negentig minuten kon spelen.

(verslag: GVV Unitas)