Kerkwijk sluit af met overwinning en genoot van de Brabantse uitstapjes

KERKWIJK • Kerkwijk besloot het seizoen met een keurige 2-0 overwinning op GVV, dat ondanks de nederlaag als nummer vier in de eindstand de nacompetitie ingaat. De productie kwam van Bart de Waal en Michel van den Hanenberg.

Dat Kerkwijk twee keer van de gasten uit Geldermalsen, die het duel door een rode kaart met tienen eindigden, wint, zegt wel wat.

Trainer Nabil Bouchlal: “In deze afdeling kon vanaf nummer drie tot nummer elf iedereen van elkaar winnen. Ik heb dit seizoen getracht verzorgd voetbal in mijn jonge team te brengen. Deze tegenstander gooit wat meer fysiek in de strijd, ook daar heb ik respect voor, want zij spelen wel voor een plaats in de derde klasse.”

Kerkwijk deed even serieus mee voor een promotieplaats en dat was voor de club wel even geleden. “Dit nemen wij in onze rugzak mee naar volgend seizoen en wellicht kunnen wij het dan langer volhouden.”

Bij Kerkwijk werd na afloop afscheid genomen van aanvoerder Aart de Jong - hij kwam vijftien jaar in het eerste elftal uit - en Arjo Mans, die beiden een stapje terug doen.

Bouchlal is benieuwd hoe de KNVB de clubs in de vierde klasse volgend seizoen gaat indelen. “Ik kijk met heel veel plezier terug op dit seizoen. Uit de stand wordt al duidelijk dat veel clubs aan elkaar gewaagd zijn. Wij hadden wel moeite met de late aanvangstijden tegen de ‘zondagclubs’. Daar zou wat aan gedaan kunnen worden. Straks krijgen wij de wedstrijden tegen BZC’14 er als derby’s bij. Dat maakt het voor de Bommelerwaardclubs weer aantrekkelijker.”