Bergambacht won zaterdagmiddag thuis met 3-0 van Zwammerdam. De drie doelpunten werden al in de eerste helft gemaakt. Foto: Stephan Tellier

Bergambacht neemt eerste horde

Wedstrijdverslagen Fotoseries 1.266 keer gelezen

BERGAMBACHT • Bergambacht versloeg in zijn eerste nacompetitiewedstrijd Zwammerdam met 3-0 en speelt dinsdagavond in Zevenhuizen tegen Groeneweg, dat Floreant na verlening (6-6) in de aansluitende strafschoppenserie klopte.

Bergambacht werd in de beginfase onder druk gezet door Zwammerdam, maar echt gevaarlijk werden de gasten niet. Dat was de thuisclub wel in de omschakeling. Na Zwammerdams balverlies kwam Bergambacht er snel uit en Rody Bezemer opende de score.

Voordat de bezoekers van de schrik bekomen waren, passte Jan Smits de bal op de snelle Twan Schmidt, die oog-in-oog met de Zwammerdamse sluitpost niet faalde. Pieter Meijer bracht nog voor rust de marge op drie.

,,In de tweede helft hebben we de tegenstander, die achterin een-op-een ging spelen, laten komen. Het middenveld hadden we versterkt. In de problemen kwamen we niet meer,” aldus assistent-trainer Ron de Heer.