Onwennig Sliedrecht in eerste oefenwedstrijd onderuit tegen beloften van Hercules

SLIEDRECHT • Zaterdageersteklasser Sliedrecht verloor de eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen met 0-2 van USV Hercules O23.

Na ruim twee weken trainen is de eerste splitsing in de grote groep van selectiespelers doorgevoerd en kon Sliedrecht starten met de eerste van een serie oefenwedstrijden.  Zaterdag 6 augustus was USV Hercules O23 de tegenstander op De Lockhorst. In een drie keer 25 minuten durende wedstrijd werd met 0-2 verloren van de Utrechtse beloften.

Vakantie
Nog veel spelers waren niet beschikbaar wegens vakantie en veel nieuwe gezichten in de selectie. Daaruit moest de technische staf een elftal samenstellen, waarbij iedereen kon laten zien wat hij in zijn mars had, al was dat meestal niet op de gewenste positie.

De start was daarom ook erg twijfelachtig en er deden zich veel misverstandjes en daardoor foutieve passes voor. Binnen tien minuten werd het centrale duo Van der Pijl/Kamerling verrast en scoorde Hercules 0-1. Maar naarmate de wedstrijd vorderde kwam er meer lijn in het spel en namen enkele spelers de ploeg ‘bij de hand’ zodat er een open wedstrijd ontstond, waarbij Sliedrecht de tegenstander vaak goed onder druk zette.

Buitenspelval
In de tweede en derde periode ging de wedstrijd tamelijk gelijkop. Kort voor tijd werd de verdediging van Sliedrecht toch nog verrast, toen de buitenspelval net werd omzeild en de 0-2 gescoord werd. Een nuttige eerste partij voetbal, waarbij de creativiteit van Jamiro Libretto en de snelheid en gretigheid van Quinten Eugenia positief opvielen.

Dinsdag 9 augustus speelt Sliedrecht thuis tegen zondagderdedivisionist Unitas. Een serieuze tegenstander waarbij uit een ander vaatje getapt zal moeten worden. Aanvang van de wedstrijd 20.00 uur.

(verslag: vv Sliedrecht)