met video’s

Mooi affiche in de finale van de Proxsys Cup: GJS tegen ASV Arkel

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 2.654 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • Ondanks de vroege uitschakeling van favorieten als SVW, Unitas en LRC Leerdam krijgt het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup zaterdag een mooie finale: GJS tegen ASV Arkel. Twee ploegen die elkaar door en door kennen en de nodige (ex-)zaalvoetballers in de gelederen hebben.

Beide teams hadden in de halve eindstrijd overigens een verlenging nodig om de eindstrijd te halen. GJS rekende af met Sleeuwijk (4-3) en Arkel ontsnapte vlak voor het verstrijken van de reguliere speeltijd aan uitschakeling tegen vierdeklasser Asperen (3-1).

GJS - Sleeuwijk (4-3, na verlenging)
De eerste grote kans was voor GJS. Sjors Hendriks poeierde de bal naar de tweede paal waar Quincy Bartens net te laat kwam om de bal binnen te lopen. Na tien minuten was de 0-1 daar. Posterboy Bartens kon zijn vierde van het toernooi binnenschieten.

GJS had het betere van het spel, maar Sleeuwijk scoorde na dertien minuten de gelijkmaker. De bal kwam aan de linkerkant voor de voeten van Toine van der Pijl en die schoot hem kruislings binnen. Vooral GJS kreeg nog wat kansen, maar beide teams gingen uiteindelijk rusten met een 1-1 tussenstand.

Na de rust bleven de kansen zich opstapelen, vooral voor GJS. Sleeuwijk-doelman Stefan Lankhaar kon zich echter onderscheiden door zijn ploeg meerdere keren op de been te houden. De goal werd echter gemaakt door Sleeuwijk. Bastiaan Ritmeester kwam vanaf links naar binnen en zag zijn schot gekraakt worden waardoor GJS-doelman Raymond de Haan kansloos was. Maar GJS bleef kansen krijgen en zo stond het binnen mum van tijd weer 2-2. Ben Vissers stond helemaal vrij bij de tweede paal en kon de bal in het lege doel tikken, waardoor hij nu alleen topscorer is van het toernooi met zes goals.

Beide ploegen zetten alles op alles. Vier minuten voor tijd schoot Remco de Bruijn de bal op de kruising en kwam erg dicht bij de winnende. Beide teams hielden elkaar echter op gelijke hoogte en dus kwam er een verlenging van tweemaal vijf minuten.

Hierin maakte GJS het verschil. In de eerste helft van de verlenging kreeg Quincy Bartens de bal voor zijn voeten. Hij dacht niet na, schoot hem in één keer kiezelhard op doel en zo stond het 2-3 voor GJS.

In de tweede helft van de verlenging moest Sleeuwijk dus druk zetten, maar dit gaf vrij spel voor GJS. Sjors Hendriks kwam mee op van achteruit en maakte zo een eind aan de illusies van Sleeuwijk. Sleewijk scoorde met nog één seconde te gaan nog de aansluitingstreffer via opnieuw Bastiaan Ritmeester, maar het was te laat.

Doelpuntenmakers
Sleeuwijk: Toine van der Pijl, Bastiaan Ritmeester (2)
GJS: Quincy Bartens (2), Ben Vissers, Sjors Hendriks

ASV Arkel - Asperen (3-1, na verlenging)
In de eerste helft waren beide ploegen erg aan elkaar gewaagd. Veel grote kansen leverde dit niet op, waardoor de ruststand hetzelfde was als tijdens het beginsignaal: 0-0.

Na de rust werd de ban gebroken. Asperen, dat normaal gesproken eigenlijk al op trainingskamp zou zitten in Maastricht, kwam via een geweldige manier op 0-1. Maikel Groenenberg schoot de bal hard achter Arkel-doelman Jari van Baalen.

Met nog vier minuten op de klok kreeg Arkel dé kans op de gelijkmaker. Jordi van Mill stond bij de tweede paal helemaal vrij, maar schoot naast. Arkel bleef drukken, maar Asperen-doelman Dennis Rooijackers hield zijn ploeg op de been. Tot één minuut voor tijd. Arkel speelde met vijf veldspelers en creëerde ruimte voor Robert Scheurwater. Hij schoot de bal feilloos langs de keeper en zo stond het 1-1, waarmee het andermaal een verlenging werd.

Direct bij het begin van de verlenging kwam Arkel op voorsprong. Corné van Horik werd ingespeeld, hij gebruikte zijn tegenstander als draaischijf en schoot de bal onder Dennis Rooijackers door tegen het net. Voor het eind van de eerste verlenging werd het ook nog 3-1. Weer was het Van Horik die niet veel ruimte nodig had en zo het Arkel-publiek van de banken kreeg.

Asperen kreeg in de tweede helft van de verlenging meerdere kansen, ook voor keeper Dennis Rooijackers, maar het lukte niet om de aansluitingstreffer te maken.

Doelpuntenmakers
ASV Arkel: Corné van Horik (2), Robert Scheurwater
Asperen: Maikel Groenenberg

• ASV Arkel - Asperen (3-1).
• GJS - Sleeuwijk (4-3).
• ASV Arkel - Asperen (3-1).