MVV’58 en Haaften delen de punten

METEREN • MVV’58 kwam niet verder dan een 2-2 gelijkspel tegen Haaften. De ploeg uit Meteren kwam twee keer op voorsprong, maar Haaften kwam telkens langszij. Bij Haaften scoorde Thijmen Gerringa twee keer en Twan de Kock tekende bij MVV’58 voor beide doelpunten.

In de vierde minuut opende De Kock de score uit een afgeslagen corner. In de 36ste minuut kreeg Haaften een strafschop die werd benut door Gerringa.

Drie minuten na rust zette Twan de Kock MVV’58 weer op voorsprong. Hierna ging Haaften met vier spitsen spelen en waren er kansen over en weer. Tien minuten voor tijd rondde Gerringa een mooie pass van Sam Onink af en zette 2-2 op het scorebord.

Leuke pot
Haaften-trainer Eelke Oomkens kon wel leven de uitslag. “Het was een leuke ‘derde klasse middenmoot pot’. Somminge fases was MVV’58 de betere en andere fases waren wij de bovenliggende partij.”

De trainer van MVV’58, Frans van Helvoirt, vond dat zijn ploeg meer had verdiend. “In de tweede helft hadden we kansen op 3-1 en 4-1 en Haaften was alleen maar gevaarlijk met vrije trappen. Maar al met al hebben we met een gehavend elftal een goed resultaat geboekt. Ik miste vier basisspelers, maar dat is geweldig ingevuld door vier spelers van de JO19.”