met korte video’s

SteDoCo verspeelt in Urk zekere zege en nacompetitieticket

URK • Aan de oevers van de voormalige Zuiderzee leed SteDoCo behoorlijk schipbreuk. Na een uur spelen stonden de mannen van trainer Rick Adjei op een zeer verdiende 1-3 voorsprong, maar dertig minuten later stond de 6-4 tennisuitslag op het Urker scorebord.

“Ik heb het niet vaak, maar ik kwam na afloop woorden tekort”, aldus de ver na afloop nog steeds verbaasde SteDoCo-trainer. “We misten door verschillende oorzaken met Jeffrey van Nuland (schorsing), Simon van Zeelst (ziek) en Yannick Cortie (familieomstandigheden) drie sterkhouders. Maar dat kan nooit de reden zijn voor deze nederlaag. We stonden kort na rust ruim met 1-3 voor. Door vier persoonlijke fouten doen we dit onszelf aan. Dit vind ik schandalig.”

Adjei zag vroeg in de wedstrijd aanvoerder Joran Schröder de score openen, Urk antwoordde direct en dat deed Sjaak Kuyper vervolgens ook weer. Na elf minuten werd de uiteindelijke 1-2 ruststand bereikt. Direct na de pauze leek Kuyper de wedstrijd in het slot te gooien.

Kopzorgen
“Maar daarna was het bizar wat er allemaal gebeurde. In het laatste half uur maar liefst vijf tegengoals. Tegen Volendam gebeurde precies hetzelfde. Dit baart mij kopzorgen. Er is werk aan de winkel. Voetballen kunnen we, maar tegen karakterploegen leggen we het af. Helaas was er vandaag niemand die de ploeg bij de hand kon pakken. De 4-4 van Amoros Nshimirimana was – achteraf - voldoende voor deelname aan de nacompetitie. Maar op deze manier hebben we daar geen moer te zoeken”, besloot Adjei teleurgesteld.