Alem verzuimt tegen DBN’22 aan het doelsaldo te werken, maar wint wel

ALEM • Waar iedereen op sportpark Oude Maas eens ging zitten voor een grote uitslag voor Alem tegen het arme DBN’22, kwam bedrogen uit. De thuisclub vond het na een 3-0 voorsprong wel goed en moest aan het eind bij 3-2 nog billen knijpen.

Trainer/coach John Cornelissen hinkte na afloop op twee gedachten. “Natuurlijk ben ik dolblij met de overwinning en de zo belangrijke drie punten, maar wat hebben wij het onszelf lastig gemaakt. De heren dachten dat zij na de snelle 3-0 voorsprong, na rust konden stoppen met energie in de wedstrijd te steken. Je ziet wat er dan gebeurt.”

In de openingsfase kreeg Mart van Boxtel twee kansen om de score te openen, maar tot de rust bleef het 0-0. Met de entree na de thee van de ervaren Kevin Broekmeulen en Bart van Lent ging het snel. Mats Steenbekkers en twee keer Kevin Broekmeulen tilden de score binnen een uur naar 3-0. Daarna mocht Den Bosch Noord nog wat terug doen.