Altena neemt Roda Boys weer te grazen regio-voetbal.nl

Altena neemt Roda Boys weer te grazen

NIEUWENDIJK – In Aalst stuurde Altena de hoge aspiraties van Roda Boys al in de war met 2-4. Zaterdag in Nieuwendijk bezorgde Altena de Aalstenaren weer een ontgoocheling door met 2-1 het potje uit te halen.

Begrijpelijk bleef het lang stil bij Roda Boys na afloop. Ook trainer Frank Brands moest even bekomen. De 2-1 nederlaag sloeg in als een bom. “Dit is wel een tik. Dat je verliest is al lastig, maar de manier waarop is onacceptabel”, stond de ontgoocheling op het gezicht bij de trainer van Roda Boys.

“Het was beneden alle niveau. Dat is nog één ding. Het ergste van alles is dat we niet de wil hadden om te winnen en nul procent passie toonden met name na de rust. Dat moeten we onszelf kwalijk nemen. Dat mag niet”, sipte Brands.

“Het is nog te vroeg om een streep over het seizoen te trekken, maar het feit is wel dat we ons niet in een geweldige positie hebben gezet. Aan de andere kant: als we zo spelen als vandaag,  hoeven we nergens over te praten.”

[[{"fid":"62213","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Jan Noorlandt)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Jan Noorlandt)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Jan Noorlandt)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"2"}}]]

Team
In het Nieuwendijkse kamp stonden de gezichten vrolijker met de 2-1 winst. “Dit is fantastisch. Al je tegen Roda Boys, wat ik de beste ploeg van de tweede klasse vind, terecht zes punten pak, dan kan ik mijn ploeg alleen maar complimenten geven. Het verschil was dat wij een team waren en Roda Boys niet”, stelde trainer Johan v/d Werff.

Voor de rust trok Roda Boys wel het initiatief naar zich toe. Keeper Rob de Groot maakte echter twee mogelijkheden onschadelijk. Vervolgens sloeg het met volle inzet inspelende Altena toe. Aanvoerder Julian Geelhoedt produceerde een loepzuivere voorzet en de erg hoog komende Johnny Schouten kopte raak voor de 1-0.

[[{"fid":"62189","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

Vijf minuten later had Roda Boys de schade gerepareerd na zwak ingrijpen van keeper Rob de Groot. Nick Linnenbank kon de afvallende bal makkelijk binnen schuiven voor de 1-1. Vervolgens hield keeper De Groot zijn ploeg wel in de wedstrijd door een inzet van Martijn de Wildt in een reflex nog onder de lat weg te halen.

Aan de andere kant verzaakte Altena weer op voorsprong te komen. Zowel Eddy Wijtvliet en Edwin Pluister kopte rakelings naast.

Heft in handen
Na de rust nam Altena het heft in handen en legde Roda Boys de wil op, al kwam het eerste gevaar nog van Roda Boys. Alberto Klop kon de bal nog van de lijn roeien.

Een klein kwartier na de rust sloeg Altena toe na een perfecte aangever van Pluister op Johnny Schouten. Schouten dropte de bal over keeper Paul v/d Elzen heen voor de 2-1.

De Nieuwendijkers lieten de voorsprong niet meer glippen tegen het aangeslagen Roda Boys. De gasten uit Aalst konden de bakens ook niet meer verzetten tegen de hard knokkende Nieuwendijkers. Voor Altena was Julian Geelhoedt nog dichtbij om de genadeklap uit te delen. Zijn schot vloog rakelings langs de kruising. Ook invaller Tristan van Noorloos had pech. Zijn schot werd nog gestuit door de voet van keeper Van den Elzen.

[[{"fid":"62209","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Jan Noorlandt)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(foto: Jan Noorlandt)","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"(foto: Jan Noorlandt)","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"3"}}]]

Roda Boys probeerde er nog wel een slotoffensief uit te persen, maar aanvallend bleef het mat en machteloos. Dus kon Johnny Schouten zich met twee rake treffers man of the match noemen.

Veilig
“Eigenlijk alles klopte vandaag bij ons. Het was een kopie van de wedstrijd in Aalst. Dit doet ons zeker wel goed. We hebben hard voor elkaar gewerkt en we zaten er kort op. We hebben terecht gewonnen. Ik denk dat we nu nog een punt of vijf nodig hebben. Dan zijn we echt veilig. Als nieuwkomer in de tweede klasse draaien we een goed seizoen”, kon ook aanvoerder Julian Geelhoedt met een vrolijke kop de luidruchtige kleedkamer induiken.