SteDoCo stap dichter bij hoofdtoernooi KNVB-beker

HAAKSBERGEN • In het verre Overijssel boekte SteDoCo een verdiende 2-4 bekerzege op zondagderdedivisionist HSC'21.

Na een kwartiertje spelen zaten de mannen van trainer Frans Adelaar al op rozen. Door een goal van Benjamin van Wanrooij en Vincent Verheul was het in no time 0-2. "En tussen die twee goals in lieten we nog drie kansen liggen. Vervolgens kreeg onze best aardig voetballende tegenstander meer balbezit. Door een aantal persoonlijke fouten kwamen ze terug in de wedstrijd en werd het net voor een halfuur spelen 1-2."

Maar SteDoCo antwoordde vrijwel direct, Kyle Doesburg bracht het verschil weer tot twee doelpunten; 1-3.

Lastig
Na de thee was de thuisploeg weer feller, met succes. Want in minuut 55 verscheen de 2-3 op het scorebord. "We lieten ze weer terug in de wedstrijd komen en na die aansluittreffer zetten zij alles op alles. Wij hadden het toen best lastig. Vincent Verheul liet een goede kans op 2-4 liggen, maar een kwartier voor tijd maakte hij aan alle onzekerheid een einde en schoot ons wel naar de 2-4 bekerwinst. De wedstrijd was gespeeld."

Hoofdtoernooi
De Alblasserwaarders plaatsten zich daarmee voor de volgende voorronde van de grote KNVB-beker.

"Een stapje dichter bij onze doelstelling en dat is het bereiken van het hoofdtoernooi. We willen in die koker. Komende week schijnt de loting te zijn. Maar na het weekend gaat het vizier op de opening van het seizoen. Tegen HSC'21 hadden we maar twee veldspelers op de bank, dat is best krap. Maandag sluiten er weer spelers aan en vandaag hebben Kyle Doesburg en Joran Schröder (beiden kwamen later terug van vakantie – TS) ook weer de nodige speelminuten kunnen maken. Met het oog op de seizoensopening volgende week in Ermelo tegen DVS'33 ben ik content met deze wedstrijd."

Rick den Besten

Hoofdredacteur Het Kontakt Edities en (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal.