• WNC - Tricht (0-1).
• WNC - Tricht (0-1). Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie

Tricht verrast WNC met 0-1

WAARDENBURG • Tweedeklasser Tricht verraste zaterdag in Waardenburg voor de beker eersteklasser WNC. Dankzij een doelpunt van Tim van Dijken zeven minuten na de rust behaalde een feller Tricht in een spannend cupduel een 0-1 overwinning. WNC en Tricht hebben in hun bekerpoule na ieder één zege nu allebei drie punten. Dat is drie punten minder dan poulekoploper CDW uit Wijk bij Duurstede dat al twee keer met 2-0 won.

Voor bijna tweehonderd toeschouwers speelden bij beide ploegen diverse spelers tegen hun oude club. Favoriet WNC had wel veel meer balbezit maar met snelle tegenstoten via vooral Marijn Bransen en Tim van Dijken was Tricht soms zeker zo gevaarlijk.

Te weinig kansen
Ondanks een bijna continu veldoverwicht schiep WNC zich zaterdag te weinig kansen. Een schietmogelijkheid voor de opgerukte WNC-verdediger Michael Soepnel werd door de felle Gerjan van Haarlem geblokkeerd en ook een solo van Aimen Seqqal wist Tricht te stuiten. Alleen een fout van Trichts verdediger Rani Abouna bezorgde WNC halfweg de eerste helft een mooie kans voor Emilio Prieto, doch Trichts keeper Jesse Kok redde goed met zijn voet.

Trichts rechtsback Ruben Lambregts bood de gasten de eerste mogelijkheid, maar Marijn Bransen kwam net niet bij de bal. Ook een solodoorbraak van Tim van Dijken over links leverde Tricht alleen een hoekschop op. Na een mooie WNC-aanval zette Emilio Prieto vanaf links voor, maar spits Willem-Paul van der Heijden tikte de bal net voorlangs het doel. Ook Aimen Seqqal kon na een fraaie solo met zijn schot doelman Jesse Kok niet echt verontrusten.

Gaandeweg de eerste helft werd Tricht zelfs de offensief meest dreigende ploeg. WNC-keeper Arjen Kaasjager moest een goed schot van Pepijn Lambregts net over de lat tikken. Ook bij een nieuwe Trichtse knal moest doelman Kaasjager handelend optreden. Zo bleef het 0-0 tot de pauze.

Tricht zette die positieve lijn na rust meteen door. Marijn Bransen dwong na een vloeiende combinatie met Tim van Dijken keeper Kaasjager tot een moeizame redding.

Doelpunt
Kort na een te simpel WNC-schot van Joël Sanaky nam Tricht in de 52e minuut met 0-1 de leiding. Na een imposante solo van de rappe Marijn Bransen over links kwam de bal bij Tim van Dijken, die hoog en hard raak schoot: 0-1.

De verwoede pogingen van WNC om snel wat terug te doen misten scherpte en zuiverheid. Twee schoten van Willem-Paul van der Heijden, een scherpe voorzet van aanvoerder Nehemia Sanaky en een knal van invaller Enzo Geene brachten WNC geen succes. De behendige Hicham Chatouani was bij WNC twintig minuten na de hervatting goed en nog pas net ingevallen toen hij laag rakelings voorlangs schoot.

Ook in de spannende slotfase kwam een aandringend WNC niet meer langszij. Scheidsrechter Melvin Vink uit Oosterhout moest bij Tricht aan trainer Marcel van Steenis en de spelers Tim Schook en Arjan Hakkert drie gele kaarten uitdelen, maar met veel inzet en met tenslotte Mehdi Hoummani, routinier Ramon van Soelen en Sven van Maurik als verse krachten hield Tricht de kostbare 0-1 voorsprong vast. WNC, dat na al voor rust Enzo Geene na de thee ook Hicham Chatouani en Sonny van Kranenburg als invallers inzette, scoorde voor het eerst in deze voorbereidingsfase voor de competitie niet.

Een geblokt schot van Enzo Geene was voor WNC de laatste mogelijkheid. Ook bijna zes minuten extra tijd baatten WNC niet meer. Zo zullen de slotduels WNC-CDW en Tricht-Theole komende zaterdag moeten uitwijzen welke twee clubs uit deze poule verder zullen gaan bekeren.

Anton van der Giessen

• WNC - Tricht (0-1).