• DCV - Strijen (2-0).
• DCV - Strijen (2-0). Wijntjes Fotografie - John Wijntjes

DCV dankt sluwe Carlo de Reuver

KRIMPEN A/D IJSSEL • Carlo de Reuver was goud waard voor DCV in het duel met Strijen. De sluwe aanvoerder scoorde tweemaal en dat was voldoende voor drie punten. De verdediging stond als een huis.

DCV behaalde tot op heden het maximale resultaat in de competitie. De ploeg van trainer Ronald Klinkenberg versloeg CWO vorige week met 1-3 en gaf daar een passend vervolg aan met een 2-0 zege op het stugge Strijen. Met zes punten kan je fier omhoog kijken.

De rood-zwarten rekenden tegelijkertijd af met een 'angstgegner', want vorig seizoen leverde DCV zes punten in tegen de club uit de Hoekse Waard. Trainer Klinkenberg kreeg na afloop de glimlach dan ook niet van zijn gezicht. ,,Ja, heerlijk resultaat. We hebben niets weggegeven en twee keer fraai gescoord. Dan kan mijn middag niet meer stuk. Als je defensie klopt, heb je een zorg minder. Kenny Fonseca was de beste man op het veld. Hij heerste over de grond en in de lucht. Een oerdegelijke overwinning."

Strijdlust
Je krijgt er geen stijlprijs voor, maar dat zal menigeen een biet zijn. DCV moet het hebben van arbeid, strijdlust en counters. Daarin spelen Carlo de Reuver en Johan van Wageningen een belangrijke rol. De Reuver is de man van de acties en Van Wageningen is het schakelstation. Hij schermde de bal steeds goed af en had twee keer kunnen scoren, voordat hij licht geblesseerd uitviel. ,,Ja, dat viel me tegen. Maar gelukkig had ik ook nuttige momenten voor de ploeg."

Vak apart
Scoren is een vak apart en dat hoef je voormalige Excelsior-spits Carlo de Reuver niet te vertellen. Je moet hem niet de ruimte geven. Als hij opdook was het meteen gevaarlijk voor het doel van Strijen. Toch duurde het tot de 38ste minuut, voordat De Reuver na een steekpass van Houcime el Hammach de Strijen-doelman Natoe dos Santos het nakijken gaf: 1-0. Niet veel later lukte het de goalie pas op het laatste moment de stuiterbal van De Reuver te keren. Anders was het pleit reeds voor de pauze beslecht.

Het was echter uitstel van executie, want DCV was zaterdagmiddag niet van plan om te wijken voor Strijen. De counters waren veel gevaarlijker en uit één daarvan schoot De Reuver in de 70ste minuut wederom raak: 2-0. Daarmee zette hij de thuisclub op veilige afstand.

In de slotfase bleef DCV eenvoudig overeind. De Reuver was zeer content met de instelling van zijn team. ,,We hebben een collectieve prestatie geleverd. Ik ben blij met mijn doelpunten, maar geef toe dat ik wat minder zelfzuchtig moeten. Dat zit echter in de aard van het beestje", lachte hij na afloop.

Pieter van der Laan