Kerkwijk speelt voor tweede opeenvolgende keer met 2-2 gelijk

KERKWIJK – Nadat Kerkwijk vorige week met 2-2 gelijk speelde bij rivaal Well, stond die uitslag ook zaterdag na afloop van het duel met ASH op het scorebord.

Dit keer was Kerkwijk-trainer Nabil Bouchlal daar overigens wel een stuk minder verbolgen over: "Over de hele wedstrijd bekeken denk ik dat een gelijkspel wel de juiste verhoudingen weergeeft. Dat neemt niet weg dat we met een 2-1 voorsprong de rust in gingen en het uiteindelijk toch hebben weggegeven, terwijl we zelf kansen op de 3-1 kregen. De sluitpost van de tegenpartij deed het vandaag goed. Daarna maken zij uit een verdedigende fout van ons – te veel bezig zijn met de man die de voorzet geeft, in plaats van met de directe tegenstander – de 2-2."

Dankzij doelpunten van Michel van den Hanenberg en Tim van Kollenburg mocht Kerkwijk met een voorsprong de kleedkamer opzoeken. Eerstgenoemde scoorde alweer zijn derde doelpunt in evenzoveel wedstrijden, tot tevredenheid van Bouchlal: "Michel begint prima. Hij speelde goed en bewijst steeds meer zijn waarde. Hij heeft rendement en daar gaat het als spits uiteindelijk om."

De competitiestart met daarin één overwinning en twee gelijke spelen heeft Kerkwijk op de vierde plaats gebracht. Bouchlal is ervan overtuigd dat dat geen toevalstreffer is: "We hebben een goede start – dat zijn ze niet gewend geweest bij Kerkwijk – en ik hoop dat we nu aan de andere ploegen een visitekaartje hebben afgegeven dat ze rekening met ons kunnen houden. We moeten gaan inzien dat wij in die bovenste regionen mee kunnen gaan doen. Dat geloof moet bij ons steeds meer gaan leven."

Volgende week wacht Kerkwijk het uitduel met Lekvogels. Vorig seizoen was dat nog de wedstrijd waarin Kerkwijk na een 1-5 achterstand alsnog een 5-5 uit het vuur wist te slepen.