• Hardinxveld - SVW (2-3).
• Hardinxveld - SVW (2-3). Foto: Ronald Tukker

SVW rekent na tien jaar weer eens af met 'Angstgegner' Hardinxveld

HARDINXVELD-GIESSENDAM • Voor het eerst sinds tien jaar won SVW weer eens in Hardinxveld. In het meeslepende en doelpuntrijke duel speelden de streepjes met name in de tweede helft een goede wedstrijd. De zege was dan ook zeker verdiend te noemen, mede wegens het grote aantal doelkansen dat de ploeg van trainer Tutu Ndona wist te creëren. SVW slaagde dan ook voor het eerste echte 'examen' in de 3e klasse C en nam de drie punten mee naar Gorinchem.

Beide teams hadden een half uur nodig om de wedstrijd los te doen branden. In de 28e minuut was Gino Dix dichtbij de openingstreffer. Doelman Mark Koning bracht echter prima redding op de inzet van Dix. In dezelfde minuut nog was het wel raak aan de overzijde van het veld. Een harde schuiver van Danny van der Bout plofte in de verre hoek binnen, 1-0.

SVW voetbalde in deze fase in een te laag tempo, liep veel met de bal aan de voet en werd afgetroefd in de duels om de 'tweede bal'. Toch kwamen de streepjes in de 44e minuut al dichtbij de gelijkmaker. Gino Dix had de bal voor het inschieten, maar joeg de bal over het doel.

In de tweede helft kwam SVW beter voor de dag en werd de thuisploeg soms ver teruggedrongen op eigen helft. Hicham Farhou had pech met een kopbal op de binnenkant van de paal. Gino Dix was even later wel trefzeker met een intikker, na een goede actie en voorzet van invaller Ahmed Kelifa, 1-1.

Wat volgde waren drie doelkansen voor Mounir el Ouazizi, waarvan de derde raak was. De aanvoerder schoot de bal knap en hard in de touwen, 1-2. Toen even later Enes Zencirkiran de 1-3 scoorde, leek het duel beslist.

De slotfase was echter voor Hardinxveld. Eerst zorgde geblunder aan SVW-zijde voor een kolderieke 2-3. In de 90e minuut knalde Robin de Kok de bal uit een vrije trap op de lat boven Angelo Perini, die de bal nog toucheerde. Diep in blessuretijd was Hardinxveld nogmaals dichtbij een doelpunt, maar bracht Perini redding.

Dankzij deze knappe zege blijft SVW koploper. Aanstaande zaterdag speelt de ploeg thuis. De aftrap bij SVW - SV Meerkerk is om 15.00 uur.

Hardinxveld - SVW 2-3 (1-0)
28. Danny van der Bout 1-0
52. Gino Dix 1-1
64. Mounir el Ouazizi 1-2
74. Enes Zencirkiran 1-3
78. Adem Kahraman (eigen doel) 2-3

(verslag: SVW)

• Hardinxveld - SVW (2-3).