• Asperen - Beesd (5-1).
• Asperen - Beesd (5-1). Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie

Asperen pas na rode kaart te sterk voor Beesd

ASPEREN – Asperen is de nieuwe koploper in de 4e klasse D. Beesd werd met 5-1 verslagen.

Zo makkelijk als de uitslag doet vermoeden, ging het niet voor Asperen. "Voor rust waren we wel beter, maar komen we niet verder dan 1-0", zag Asperen-trainer Jaap van Hattem. "In de tweede helft konden we pas het verschil maken toen zij met tien man stonden."

Beesd-trainer Dick Wammes was niet te spreken over het grootste deel van de wedstrijd. "Onze eerste helft was gewoon niet goed. Na rust hadden we een sterke fase, maar we laten het in vijf minuten helemaal lopen. En daarna pakken we veel te veel kaarten."

Tareq Ibrahim opende in de eerste helft de score. Kort na rust kwam Beesd via Arjan van den Bosch langszij en kreeg het kansen op meer. Een tweede gele kaart voor Van den Bosch gooide echter roet in het eten. Binnen enkele minuten maakte Gerard Breider er met twee treffers 3-1 van. Carlo van Santen en Ruben de Pender deden daarna nog een duit in het zakje. Na afloop kreeg ook Beesd-aanvoerder Coen Verwolf nog zijn tweede gele kaart.

• Asperen - Beesd (5-1).