• Tricht - ASV Arkel (1-4).
• Tricht - ASV Arkel (1-4). Anita Reijnders Fotografie
foto-update

Weer ruim verlies voor Tricht

TRICHT • Tricht is in de tweede klasse van slag en leed zaterdag thuis tegen debutant ASV Arkel met 1-4 de derde ruime nederlaag op rij. Al drie keer achtereen moest Tricht liefst vier tegengoals incasseren. De gevarenzone blijft zo nabij en komende zaterdag wacht Tricht in Dordrecht tegen EBOH weer een lastige partij.

Voor rust speelde Tricht zaterdag zwak. Marijn Bransen trof al vroeg nog het zijnet maar keeper Lukas Grizell moest na Trichts balverlies na twintig minuten een verdiende achterstand voorkomen. Behoudens een vrije trap van Tim van Dijken net voorlangs het doel en een kopbal van Tim van Dijken in het zijnet presteerde Tricht in de eerste helft erg weinig.

Pas vlak voor rust profiteerde ASV Arkel hiervan. Na een overtreding van Trichts verdediger Rani Abouna mocht Arkels aanvoerder Remi Schuurman een vrije trap nemen. Keeper Lukas Grizell liet de bal na het schot van Schuurman los en Ruben Vogel strafte dit in de kluts goed af: 0-1. Dat was zo kort voor rust voor Tricht een flinke domper maar wel een terechte 0-1 pauzestand.

Herstel
Meteen na de thee kwam een zich herstellend Tricht al dichtbij de gelijkmaker. Na een actie van Marijn Bransen werd de inzet van Tim van Dijken op de Arkelse doellijn gekeerd en in de rebound mikte de net na rust ingevallen Harm van Brenk te hoog.

Een kwartier na de pauze dacht Tricht na een duidelijke overtreding jegens Tim van Dijken een penalty te krijgen maar de overigens verder goed leidende arbiter Danny van Helden uit Prinsenbeek oordeelde anders. In plaats van de gelijkmaker werd het nu reeds drie minuten later zelfs een 0-2 achterstand. Tim Schook kopte een voorzet vlak voor doel achterover nog weg maar via een kopbal scoorden de gasten alsnog: 0-2.

Nieuwe hoop
Een prachtig doelpunt van Tim van Dijken in de 70e minuut bood Tricht nieuwe hoop. Na een verre trap van Rani Abouna en een pass van Arjen Hakkert kogelde Tim van Dijken toen de bal schitterend in de kruising: 1-2. Rani Abouna moest bij de gastheren met een ernstige schouderblessure naar het ziekenhuis en Sven van Maurik verving hem.

In de jacht op de gelijkmaker nam Tricht echter te veel risico's, want de thuisclub had slordig te vaak balverlies. Zo kon ASV Arkel al een kwartier voor tijd na treuzelen van Pepijn Lambregts bij een snelle tegenstoot tot 1-3 uitlopen. Dat was de nekslag voor Tricht want ook het inbrengen van Leonardo Aguiar als derde verse kracht kon het tij niet meer keren.

Tijdens de extra tijd liep ASV Arkel zelfs nog tot 1-4 weg. Dat was al de vierde competitiezege voor de debutant in de tweede klasse. Tricht zal snel tot herstel moeten komen en vooral defensief de zaken op orde moeten brengen.

• Tricht - ASV Arkel.