Zeperd voor SC Everstein bij hekkensluiter

UTRECHT • Het nog puntloze Voorwaarts zorgde voor een enorme verrassing door SC Everstein met 4-1 te kloppen.

Bij de bezoekers, die pas één keer hadden verloren, liep het totaal niet. Niettemin namen ze in de tiende minuut de leiding toen Guillermo Ooft een steekpass van Victor Snoek keurig afrondde: 0-1. Vijf minuten later kwam de hekkensluiter langszij na een prachtig schot uit de tweede lijn: 1-1.

Over en weer kregen beide elftallen kansjes. Vlak voor rust leden de bezoekers balverlies op het middenveld, en via een messcherpe tegenstoot nam Voorwaarts de leiding: 2-1.

Weinig overtuiging
In de tweede helft was het spel van de roodwitten wat offensiever. Dat gebeurde met zo weinig overtuiging en inzet dat de thuisclub geen moment in de problemen kwam. SC Everstein liet bovendien zo veel ruimte achter op de eigen helft dat Voorwaarts tot twee keer toe keihard toesloeg uit een counter: 4-1.

Ondergrens
"We zijn gigantisch door de ondergrens gegaan", vond coach Remko Versteeg. "Als je een offday hebt moet je dat compenseren met werklust. Gebeurd dat niet dan win je in deze klasse geen enkel duel."