• BZC'14 - NOAD'32 1-5).
• BZC'14 - NOAD'32 1-5). Foto: Michel Haubrich

Rode kaart leidt afstraffing BZC’14 in

BRAKEL/ZUILICHEM • Veertig minuten kon BZC'14 degradant NOAD'32 bijbenen. Vanaf dat moment stond de fusieclub met tien man en ging de thuisploeg met 1-5 onderuit.

Dat was te wijten aan een rode kaart voor Ton Drost, die tweemaal geel had ontvangen. Vooral de tweede en laatste was onnodig, vond trainer Hans de Jong: "Rondom het zestienmetergebied moet je je man voor je houden en vooral geen sliding maken. Dat was niet slim, daardoor loop je achter de feiten aan."

Kort daarop opende NOAD'32 namelijk de score en tien seconden na de aftrap van de tweede helft lag ook de 0-2 binnen. Vervolgens wist Sten Pijlman nog wel de 1-2 aan te tekenen, maar bij de 1-3 was het BZC'14-verzet gebroken en liep de ploeg uit Wijk en Aalburg uit naar een 1-5 overwinning. Een grote nederlaag, al kon dat De Jong weinig deren: "Ik wilde op zoek naar de gelijkmaker, in plaats van het verlies te beperken. En of je dan met 1-0 of 2-0 of zoals vandaag met 1-5 verliest, maakt voor mij dan ook niet meer uit."

Door de ruime nederlaag zakt BZC'14 af naar de zesde plaats in de derde klasse D. Bovendien wacht de fusieclub al sinds 28 september op een nieuwe overwinning. Die moet volgende week tot stand gaan komen, vindt De Jong: "Als je kijkt naar het niveau dat we kunnen brengen, vind ik dat we moeten winnen bij SV Capelle. Dat wordt ook gewoon een moeilijke pot, maar we hebben weer een overwinning nodig. De volgende twee wedstrijden - Capelle-uit en Sparta'30-uit - moeten zes punten opleveren. Dan vraag ik misschien wel teveel, maar ik vind dat we het niveau hebben om dat te kunnen eisen."

• BZC'14 - NOAD'32 1-5).