• HSSC'61-Brederodes (1-2).
• HSSC'61-Brederodes (1-2). Foto: Peter Verbeek

HSSC’61 strijdend ten onder tegen Brederodes

HEI- EN BOEICOP • In een boeiend duel tussen twee hardwerkende elftallen behaalde Brederodes een 1-2 zege op HSSC'61.

Waar de thuisclub, zonder zijn meest creatieve spelers Nicky van Dam en Koen Looij, zijn heil aanvankelijk zocht in lange ballen van achteruit, lieten de groengelen verzorgder combinatiespel zien. Tristan Koet schoot de bal na een goede Heicopse aanval naast, terwijl een pegel van Dylan Warmenhoven (Brederodes) door keeper Niek de Vos met moeite tot hoekschop werd verwerkt.

Na een lange periode waarin de strijd zich vooral op het middenveld afspeelde verdween een lob van Lucas van Dam nét naast het Viaanse doel.

Kort voor rust verstuurde Dennis Kruijk een crosspass naar Kevin Bosch. Diens harde schot was keeper De Vos te machtig: 0-1.

Uitblinker
Met een versterkt middenveld kwam de thuisclub beter uit de kleedkamer. Het tempo ging omhoog en op het kwartier nam uitblinker Van Dam de niet onterechte gelijkmaker voor zijn rekening: 1-1.

Bowan de Bruin (Brederodes) had pech met een vlammend schot, terwijl een kopbal van Bas Scheenhart (HSSC '61) rakelings over de deklat verdween.

Hartverwarmend
Brederodes verloor de greep op het spel en liet zich achteruit drukken. Het spel van beide elftallen was zeker niet goed, maar de hartverwarmende inzet vergoedde veel. Ietwat onverwacht maakte aanvoerder Warmenhoven, na een mooie aanval en met een knap schot, een kwartier voor tijd de achteraf winnende treffer: 1-2.

• HSSC'61-Brederodes (1-2).