Vianen houdt uur lang stand tegen EDO

UTRECHT • Vianen heeft het op de tweede plaats staande EDO een uur lang prima partij geboden. In het laatste halve uur sloegen de Utrechters alsnog hun slag: 4-1.

Fysiek en lengte
Een uur lang voetbalden de bezoekers vanuit een goede organisatie. EDO, een elftal met fysiek en lengte, had veel balbezit maar wist niet één uitgespeelde kans te creëren. Tot kort voor rust gold hetzelfde voor de tricolores. Na een onderschepping volgde een aanval over meerdere schijven die door Justin Mouhmy beheerst werd afgerond: 0-1.

Eigen succes
In het tweede bedrijf ging EDO met vier aanvallers spelen maar aan het spelbeeld veranderde niet veel. De beste mogelijkheid was voor Vianen, maar Mouhmy ging voor eigen succes. Na ruim een uur kwam de thuisclub via een kopbal langszij: 1-1. Met een stevige lucht van buitenspel werd het tien minuten later 2-1. Nadat de bal tegen een Viaanse arm was geschoten werd de toegekende strafschop benut: 3-1. Er kwam meer ruimte voor EDO, dat de zege vlak voor tijd door verkeerd uitverdedigen helemaal veilig stelde: 4-1.