Tricht in zorgen na 5-2 nederlaag

TRICHT – Tricht komt in de tweede klasse steeds meer in problemen. In Papendrecht werd zaterdag met liefst 5-2 van het ook bescheiden gerangschikte Drechtstreek verloren. Daardoor is Tricht in de onderste regionen nu zelfs onder de streep beland.

Tricht had zaterdag in beide speelhelften een zwakke start en kwam nadien wel steeds aardig terug maar tenslotte werd met 5-2 toch verdiend verloren. De jonge Trichtse defensie is wel erg kwetsbaar. Al na twee minuten kwam Tricht met 1-0 achter.

Na een kwartier viel de Trichtse gelijkmaker. Uit een vrije trap van Arjan Hakkert trof Tim van Dijken doel: 1-1. Al zijn vijfde treffer in deze competitie. Slechts drie minuten kon Tricht hiervan genieten want na een corner nam Drechtstreek andermaal de leiding. Die hoekschop ging eerst over Luuk Monker heen en de spits van de thuisclub trof in de kluts via Rani Abouna en keeper Lukas Grizell doel: 2-1.

Tijdens de rest van de eerste helft moest doelman Grizell nog één goede redding verrichten. Verder waren er voor beide teams weinig kansen in een matige partij op een slecht veld. De Trichtse spitsen Marijn Bransen en Tim van Dijken werden soms fiks aangepakt en kregen van de Brabantse arbiter Quinten weinig bescherming.

Slecht begin
Ook na de thee had Tricht een slecht begin. Bij een vrije trap van Drechtstreek struikelde Trichts verdediger Luuk Monker over het been van een tegenstander en scoorde de thuisclub met een kopbal 3-1. Weer kwam Tricht een kwartier na de pauze overigens terug; nu tot 3-2. Pepijn Lambregts legde een voorzet van Arjan Hakkert goed terug naar de meteen na rust ingevallen Ramon van Soelen die keurig de 3-2 in de bovenhoek mikte.

Een kwartier lang drong Tricht nadien fel aan maar de verdiende beloning in de vorm van de gelijkmaker bleef uit. Bij een uitval na een onbestrafte overtreding jegens Arjan Hakkert kreeg Tricht een kwartier voor afloop de beslissende 4-2 om de oren. Tricht incasseert steeds veel te makkelijk tegengoals.

In de slotfase speelde Tricht met ook Robin de Raadt nog als verse kracht nog alles of niks maar vlak voor tijd moesten de gasten ook nog de 5-2 van Drechtstreek voor lief nemen. Alle seinen in Tricht staan na deze nieuwe afstraffing nu op rood.

Komende zaterdag is herstel thuis tegen Roda Boys lastig maar wel broodnodig.