• GVV'63 - SV Capelle
• GVV'63 - SV Capelle Foto: Gijs van Tuijl - Gameren

Overwinning GVV'63 overschaduwd door 'eng moment'

GAMEREN – GVV'63 boekte zaterdag een welkome 1-0 overwinning op SV Capelle. Toch werd de wedstrijd vooral overschaduwd door een beangstigend moment.

Een speler van SV Capelle was namelijk in de vijftigste minuut na een sprintduel uitgegleden en met het hoofd op de knie van GVV'63-speler Daniel Bouma terecht gekomen. De speler van de bezoekende ploeg bleef vervolgens roerloos liggen, tot grote schrik van alle omstanders, inclusief GVV'63-trainer Denny van Geffen: "Het was heel heftig. Er werd geroepen om een AED, de ambulance kwam erbij; echt een eng moment. Achteraf bleek dat het allemaal meeviel, maar het was zeer beangstigend. In het vervolg van de wedstrijd had Daniel er ook nog veel moeite mee."

Complimenten
Diezelfde Bouma was voor rust wel verantwoordelijk geweest voor de winnende goal, toen hij de openingstreffer binnenkopte. Dat bleek genoeg om de drie punten op sportpark Maartenshof te houden, tot tevredenheid van Van Geffen: "In de eerste helft waren we veel beter en hadden we minimaal twee doelpunten meer moeten maken. Het zat niet helemaal mee. In de tweede helft was het van onze kant niet mooi, maar wel de complimenten voor de jongens dat ze dit resultaat over de streep hebben getrokken. Dit doet het vertrouwen goed en daar ben ik heel blij mee."

Volgende week staat voor Van Geffen en zijn manschappen het duel met BZC'14 op het programma. Dat moet een onvervalste derby gaan worden, denkt de trainer zelf: "Het zal er best heet aan toe gaan. En dat mag ook. Dit zijn de leuke potjes, al denk ik wel dat het derby-gevoel bij hen wat meer leeft dan bij ons."

• GVV'63 - SV Capelle