• SVW - FC Perkouw (7-1).
• SVW - FC Perkouw (7-1). Foto: Ronald Tukker

SVW schroeft doelsaldo tegen hekkensluiter nog maar eens verder op: 7-1

GORINCHEM • De koploper en de hekkensluiter speelden tegen elkaar op sportpark Molenburg. De 7-1 uitslag doet vermoeden dat SVW geen kind aan FC Perkouw had, maar zo ging het zeker niet. Pas na een stroeve eerste helft ging vlak na rust de motor draaien bij SVW en ging het gretig op doelpuntenjacht, met een zevenklapper tot gevolg.

Een zoekend en traag opbouwend SVW kwam dus zoals gezegd moeizaam uit de startblokken. In de 16e minuut moest Angelo Perini dan ook reddend in actie komen op een Berkenwoudense poeier van afstand, die richting kruising zeilde. Na een klein half uur knalde Hicham Farhou namens SVW van afstand net naast.

In de 31e minuut brak SVW de wedstrijd open. David Ruane legde de bal op het hoofd van Gino Dix, die hard en strak raak kopte, 1-0. Even later stond het alweer gelijk, toen Christian Schrader de bal ineens op de slof nam en de bal in de verre hoek binnen zag ploffen, 1-1.

Tandje bij
Na rust schakelde SVW een tandje bij en werd het arme FC Perkouw van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd. De gestreepte doelpunten vielen als rijpe appels. Vlak na rust schoot Ahmed Kelifa de 2-1 op het scorebord. Even later gevolgd door een knappe goal van Mounir el Ouazizi, die kapte en daarna hard en zuiver raak schoot, 3-1.

In de 65e minuut tikte Ahmed Kelifa een rebound binnen voor de 4-1. De wedstrijd was hiermee gespeeld, maar SVW bleef zoeken naar doelpunten en vond die ook. Na een afgemeten voorzet van Ahmed Kelifa was het Mounir el Ouazizi, die in de verre hoek raak schoot, 5-1. In de slotfase voerden Redwan Ouajnan (6-1) en Emre Gulpinar (7-1) de score nog verder op.

Een sterke tweede helft dus van SVW, dat koploper blijft in de 3e klasse C, maar ook het wederom winnende Alblasserdam in het spoor ziet blijven. Volgende week is het Groot Ammers - SVW om 15.00 uur.

SVW - Perkouw 7-1 (1-1)
31. Gino Dix 1-0
38. Christian Schrader 1-1
48. Ahmed Kelifa 2-1
54. Mounir el Ouazizi 3-1
65. Ahmed Kelifa 4-1
68. Mounir el Ouazizi 5-1
82. Redwan Ouajnan 6-1
86. Emre Gulpinar 7-1

(verslag en foto's: Ronald Tukker, SVW)

• SVW - FC Perkouw (7-1).